Dr. Max zaznamenal meziroční růst tržeb a další rozmach e-shopu

Přestože i loňský rok byl výrazně ovlivněn pandemií covidu-19, lékárenský řetězec Dr. Max v něm vykázal nejen růst tržeb, ale také další rozvoj e-commerce i rozšíření sítě kamenných lékáren. Rovněž v rámci klientského programu došlo k rozšíření, když do něj přibyly přes tři stovky tisíc nových klientů.

Lékárenská síť Dr. Max dosáhla v loňském roce celkových tržeb ve výši 22,6 mld. Kč. Meziročně to představuje sedmiprocentní růst, který je vyšší než v roce 2020, kdy se jednalo o růst bezmála 5,5 procenta. „Tohoto výsledku jsme dosáhli strategií vycházející vstříc jak klientům preferujícím tradiční lékárny, tak i těm, kteří dávají přednost e-shopu,” komentuje meziroční změnu Ing. Daniel Horák, generální ředitel jmenované sítě lékáren, a dodává: „On-line se na celkovém obratu podílel 1,9 miliardy korun, což ve volném prodeji představuje pětinový podíl na obratu Dr. Max.“ Meziroční růst e-shopu Dr. Max se tak dostal na 32 procent.

Za zmínku stojí i fakt, že v průběhu loňského roku se v uvedeném e-shopu rozšířil sortiment z 13 na 20 tisíc položek a proběhlo v něm 2,5 milionu transakcí. Významný růst zaznamenal rezervační systém, a to jak v případě OTC produktů, tak léků na předpis. Jak upozornil Daniel Horák, pomáhá v tom mobilní aplikace, kterou mohou zákazníci pro tyto účely využívat. Pokud jde o letošní rok, v rámci e-commerce cílí Dr. Max na tržby kolem 2,5 mld. Kč a má nachystáno několik novinek – například doručování v den objednávky a také zprovoznění MaxBoxů, které budou určeny na vyzvedávání zboží objednaného v e-shopu. Pilotní provoz prvních boxů bude spuštěn letos v květnu v Praze a okolí. Kvůli teplotním nárokům při skladování léčiv se počítá s tím, že některé boxy budou temperované. Podle Daniela Horáka si rostoucí výkon v rámci e-commerce vyžádá letos rozšíření logistických kapacit, konkrétně novou skladovou základnu v Nučicích u Prahy.

Dařilo se také vlastní značce Dr. Max, jejíž portfolio zahrnuje už stovky produktů. Loni přišla s několika zásadními novinkami, například komplexní řadou přípravků ze segmentu péče o vlasy a kůži SkinExpert. Obrat u vlastní značky v minulém roce překonal 2,2 mld. Kč, což znamená jedenáctiprocentní meziroční růst. Produkty vlastní značky Dr. Max se už prodávají v šesti zemích Evropy, tedy všude, kde fungují stejnojmenné lékárny. Právě díky prodeji sortimentu vlastní značky pokračovala síť Dr. Max v roce 2021 ve svých charitativních programech. Z výnosů za prodej je financována vlajková loď firemní filantropie – projekt sociální autodopravy Taxík Maxík, rozvíjený ve spolupráci s Kontem Bariéry Nadace Charty 77 už od roku 2014.

K dalšímu rozšíření došlo v rámci věrnostního programu Dr. Max, jehož počet členů v letošním 1. čtvrtletí činil 4,5 milionu, z čehož tři miliony jsou členové aktivní. Během loňského roku se do programu nově zaregistrovalo 330 tisíc členů.

Jak ředitel Horák vyzdvihl, úspěšný rok má síť Dr. Max za sebou, i pokud jde o kvalitu poskytované péče. Vyhodnocení kontrol SÚKL u ní znamenají další zlepšení průměrné známky i procentní zastoupení hodnocení stupněm „1“, kterým se klasifikují lékárny bez závad, popřípadě jen se závadami mírnými. „Oproti zbytku trhu má síť Dr. Max jednoznačně lepší hodnocení. Je to dáno dobře nastaveným systémem kvality, který mj. právě na základě kontrol regulátora ještě průběžně vylepšujeme. Podle všeho kvalitu oceňují i naši klienti a odměňují se nám loajalitou,“ říká Daniel Horák. Poukazuje přitom například na to, že značka Dr. Max obhájila loni titul absolutního vítěze v soutěži Mastercard Obchodník roku.

Dr. Max se nejen na české, ale i skupinové úrovni zapojil do pomoci Ukrajině. V souvislosti s válkou také apeluje na to, aby se ukrajinským zdravotnickým expertům, kteří v ČR nalezli útočiště, dostalo bez zbytečných průtahů adekvátního uplatnění na trhu práce. Dr. Max k tomu vyzývá i v rámci Evropské federace lékárenských sítí, jejímž je členem.

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail