Plno Čechů nakupuje kosmetiku pouze v akci

Téměř polovina Čechů nakupuje kosmetiku pouze v akci, nebo čeká na speciální nabídku. Tato zjištění vyplývají ze studie společnosti GfK s názvem Kosmetika 2018, v níž se také ukázalo, že kosmetiku nakupují v 61 procentech ženy. V průměru za ni loni Češi utratili 692 Kč měsíčně.

 Ve výzkumu společnosti GfK se také zjišťovalo, jak jsou lidé v České republice spokojeni se svým vzhledem. Pouhých 8 procent lidí tvrdí, že jsou se svým vzhledem velmi spokojeni, a téměř polovina lidí deklaruje, že jsou spíše spokojeni. Každý desátý člověk je s ním nespokojen. Jedna z věcí, která vzhledu může pomoci, je péče o sebe, a to v podobě kosmetických přípravků. Podíváme-li se na nakupující kosmetiky, potom ji nakupují převážně ženy a mladší věkové kategorie, a to v 61 procentech. Při pohledu na genderové rozdělení asi nepřekvapí fakt, že kosmetiku více nakupují ženy, a to v populaci žen v 94 procentech, zatímco muži o něco méně (76 procent v populaci mužů). Pokud se zákazníci vydají na nákup kosmetiky, potom v 69 procentech se jedná o rutinní nákup na doplnění jejích zásob. Devětapadesát procent lidí vyráží na nákup určitého konkrétního kosmetického výrobku, který jim došel. Na akci či speciální nabídku konkrétního kosmetického přípravku čeká 45 procent lidí a 11 procent Čechů si plánuje nákup nových výrobků, aby vyzkoušeli, zda jim budou vyhovovat.

 Nákupní postoje a útrata Čechů

Někdo má rád zavedené výrobky a nemění značku, zatím co jiní jsou inovátory a zkouší vše nové. Věrnost osvědčeným kosmetickým značkám a zavedeným výrobkům deklaruje 69 procent lidí, naopak 31 procent lidí rádo zkouší nové výrobky. Cena je jedním z hlavních kritérií při nákupu kosmetiky pro 71 procent lidí, kteří podrobně sledují a porovnávají ceny, a nakupují jen výhodně. Téměř polovina lidí si často dopřeje i dražší a kvalitní výrobky.
Lidé v průměru utratili v roce 2018 za kosmetiku 692 Kč měsíčně. Ve srovnání s rokem 2016 za ni loni utratili o 85 Kč měsíčně více.

 

Kamenné prodejny versus internet

Někdo s oblibou nakupuje na internetu, jiný si raději zajde na nákup kosmetiky do kamenné prodejny a další rád kombinuje obojí. Kamenná prodejna hraje stále prim, téměř všichni zde kosmetiku alespoň občas nakoupí, přičemž 73 procent lidí kosmetické výrobky rovnou nakoupí v kamenné prodejně, 27 procent lidí si výrobky nejprve vybere na internetu, a pak je koupí v kamenné prodejně.  Dvě třetiny lidí, které nakoupily alespoň jeden výrobek v uplynulém roce, přiznávají, že někdy nakupují i na internetu. Téměř polovina z nich koupí výrobky rovnou na internetu a více než polovina si je prohlédne v kamenné prodejně a poté nakoupí levněji na internetu.

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail