České značky fungují i v lékárně

V on-line anketě Lékárny.cz, mezi téměř třemi sty zákazníky, nadpoloviční většina zákazníků dokázala odlišit české značky od zahraničních. Pomyslnou jedničkou je Alpa, kterou poznalo 96 % lidí, mezi rodinné klenoty patří také Indulona, kterou správně mezi české značky zařadilo 89 % respondentů a Astrid (87 %).

Překvapením možná může být, že nejznámější český prostředek na mytí nádobí Jar správně označilo jenom 65 % zákazníků. Za spíše zahraniční považovali lidé i zbývající tři české značky Herbadent, Ria a Palmex.

Největším oříškem pro Čechy byl Odol a Pitralon. Tyto značky správně jako zahraniční označilo jen 36 %, respektive 24 % lidí. Potíž je v národní historii, a tedy správném vnímání, co je naše a co cizí. Odol je sice jedna z nejoblíbenějších zubních past, ale vznikla ještě před vyhlášením samostatného Československa v německých Drážďanech. Stejně tak předlistopadová jednička mezi vodami po holení vznikla ve dvacátých letech minulého století v německé firmě, později se však stala vlajkovou lodí národního podniku Setuza.

Kolik lidí pozná českou značku?

  1. Alpa (96 %)
  2. Indulona (89 %)
  3. Astrid (87 %)
  4. Vitana (87 %)
  5. Solvina (84 %)
  6. Dermacol (72 %)
  7. Aviril (71 %)
  8. Acylpyrin (67 %)
  9. Sunar (67 %)
  10. Jar (65 %)
  11. Herbadent (59 %)
  12. Ria (52 %)
  13. Palmex (24 %)
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail