Kategorii veteriny pravidelně obohacují novinky

Inovace, které zohledňují veškeré moderní trendy, jsou v kategorii veteriny samozřejmostí. Výrobci prakticky každý rok pravidelně uvádějí na trh buď zcela nové, nebo inovované přípravky, případně rozšiřují řady svých produktů o další varianty či formy.

Například expanzi řady produktů Fypryst chystá v letošním roce společnost Krka. „Jde o přípravek Fypryst combo, který obsahuje účinné látky fipronilum a S-methoprenum a je určen jak pro psy, tak pro kočky a nově i pro fretky. Balení jsou rozdělena stejně jako u Fyprystu na čtyři váhové kategorie u psů a na jednu pro kočky a fretky. Fypryst combo je účinný proti klíšťatům, všenkám a blechám a navíc i proti vývojovým stadiím blech, takže výrazně napomáhá při jejich eliminaci nejen na zvířeti, ale i v prostředí,“ vysvětluje MVDr. Michal Chalupa, marketingový manažer veterinárního portfolia společnosti Krka. Kromě toho uvedla společnost Krka na trh i novinku ze segmentu endoparazitik, kterou představuje Dehinel pro kočky. Jde o odčervovací tablety účinné proti všem střevním červům.

Společnost Bayer zase pro letošní rok připravila nové balení pro svůj antiparazitární obojek Foresto, který je určen pro psy a kočky a který repelentně působí po dobu osmi měsíců proti klíšťatům a až sedm měsíců proti blechám. Výrobce deklaruje, že zároveň nabízí nejdelší ochranu proti vnějším parazitům z produktů nabízených na trhu.

Novinku v podobě šamponů Vetericyn uvedla na trh společnost A care, která deklaruje, že jde o šampony s kondicionérem, určené ke komfortní péči o zvířecí srst. Jsou bez sulfátů, parabenů a chemických barviv a snadno se používají i smývají.

Výrobci spojují uvedení novinek na trh i s řadou aktivit na jejich podporu. Osvědčenou formou prezentace jsou televizní kampaně. Jejich prostřednictvím bude letos prezentována například i značka Frontline. V plánu je má také společnost Bayer. „Snažíme se propojit naše televizní kampaně s vizibilitou produktů a promočních materiálů v místě prodeje,“ zdůrazňuje Kateřina Raudnitz, brand manager Animal Health CR & SR společnosti Bayer. Čím dál rozšířenější jsou také on-line kampaně, a jak upozorňuje PharmDr. Juraj Karczub, majitel společnosti Farmacia Care, produkující přípravky značky Pet Health Care, do budoucna lze v rámci digitálního marketingu očekávat vyšší investice výrobců.

Obecně velký důraz kladou výrobci na vzdělávání odborné veřejnosti a chovatelů. „Vedle reklamy v rozhlase a na internetu připravujeme i články a počítáme s účastí na výstavách a odborných kongresech,“ vypočítává Jana Janouškovcová, manažera divize Veterina společnosti A care. Také Michal Chalupa uvádí, že kromě letákových akcí i nadále počítají s účastí na chovatelských akcích. „A navíc své přípravky představujeme široké veřejnosti v různých zájmových časopisech,“ dodává.

Markéta Grulichová

marketa.grulichova@atoz.cz

Článek o vývoji kategorie veterinárních přípravků v lékárnách najdete v časopisu Pharma Profit 21/2018.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail