E-shop Benu doplnila on-line poradna

Lékárenskému řetězci Benu roste prodej léků on-line meziročně o více než 200 procent a předpokládaný letošní obrat jeho e-shopu, který byl spuštěn před více než dvěma lety, přesáhne 200 milionů korun. Nově je e-shop rozšířen o on-line poradnu s lékárníkem, která funguje i o víkendech.

 

Jak upozorňuje manažer pro e-commerce společnosti Benu Česká republika Michal Macourek, výhodou lékárenských e-shopů oproti kamenným lékárnám je šíře sortimentu skladem. V případě e-shopu Benu jde o více než 15 tisíc produktů, což není ve fyzických možnostech žádné kamenné lékárny. Tradiční výhodou nákupů na internetu je možnost v klidu porovnat jednotlivé produkty a zajímavé ceny. Oproti jiným segmentům e-commerce však funguje v lékárenském prostředí velmi dobře propojení e-shopu s kamennými lékárnami.

Podle M. Macourka roste v současnosti obrat jejich e-shopu v meziročním srovnání o více než 200 procent a denně na něm nakoupí zhruba 1500 zákazníků, v předvánoční špičce se očekává až čtyři tisíce objednávek za den. „Přes 90 procent objednávek na našem e-shopu je vyzvedáváno osobně v některé z lékáren Benu, což je pro zákazníka zdarma. Tím je zachována přidaná hodnota poradenství při vyzvednutí v návaznosti na odbornost našich zaměstnanců v lékárnách,“ říká manažer Macourek.

Typickým zákazníkem uvedeného e-shopu je žena mezi 30 a 40 lety, která v rámci čtyř nákupů za rok nakupuje sortiment celé lékárny na delší časové období. Ze statistik Benu plyne, že rychlým tempem přibývají i klienti ve věkové skupině 60+ a také mladší 30 let. Mladší zákazníci nakupují zejména kosmetiku a dermokosmetiku. Jak ale vyzdvihl M. Macourek, silnou kategorií na jejich e-shopu je dětský sortiment a výrazně posiluje i veterina. Dvě pětiny všech objednávek e-shopu přicházejí od zákazníků z Prahy a pak z míst, kde funguje Benu lékárna. Nicméně podíl objednávek mimopražských zákazníků roste v posledním období rychlejším tempem než v Praze.

Jak uvádí manažer Macourek, jejich cílem není budovat pouze nákupní portál, ale i stránky, na něž lidé zavítají, když potřebují vyřešit nějaký problém či se poradit. Proto Benu e-shop nově doplnila on-line poradna s lékárníkem, která funguje i o víkendech. „Klient dostane odpověď od odborníka e-mailem do jedné hodiny. Rychlými odpověďmi chceme usnadnit zákazníkům nákupní proces a pomoci při výběru nebo jen poradit s jakýmkoliv problémem,“ popisuje Michal Macourek.

Pro následující dva roky plánují v Benu v rámci rozvoje e-shopu investovat zejména do logistiky, vyvíjejí webové stránky a chtějí zrychlit doručení balíčků do lékáren. Navíc by se do celé sítě Benu měla rozšířit možnost rezervace léků na recept. Rezervační systém byl spuštěn letos v červenci coby pilotní projekt v 25 lékárnách. Příští rok by mělo jít o službu dostupnou v celé síti.

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail