Lékárny Dr. Max zaznamenaly loni devítiprocentní růst obratu
Foto: Pharma Profit

V roce 2024 dosáhla největší tuzemská lékárenská síť obratu 29,8 miliardy korun, což je o 2,4 miliardy víc než v roce předchozím. Znamená to meziroční růst o devět procent.

Na celkové výši tržeb se podílel jednak výdej a prodej v tradičních kamenných lékárnách a jednak v e-shopu Dr. Max, jehož obrat činil 3,6 miliardy korun, což představuje meziroční růst on-line kanálu více než 16 procent.  „Těší nás nejen dynamika obratu, která stále potvrzuje správnost konceptu omnichannel, ale i citelný nárůst akvizic a rozšiřování sítě,“ komentuje výsledky Ing. Jan Žák, generální ředitel lékáren Dr. Max.

Síť Dr. Max se v roce 2024 rozrostla o 27 poboček na celkových 529, což je citelné zrychlení tempa oproti předcházejícím letům. „V tomto trendu bychom chtěli pokračovat, záleží ovšem na tom, jak se bude vyvíjet regulace trhu,“ říká Jan Žák a dodává: „Byl to právě liberální princip, který u nás zajistil velmi dobrou dostupnost lékárenské péče, a to jak místní, tak cenovou.“

Lékárny se stále častěji stávají také místem, kde jsou nabízeny služby související se zdravotní péčí. Velký rozvoj zaznamenal Program preventivní péče Dr. Max, který na sebe výrazně upozornil díky projektu DiaTour, mobilní screeningové jednotce určené k prevenci cukrovky. „Zájem veřejnosti předčí naše očekávání, obvykle na každé ze zastávek, kterých bude v první vlně 66, překročí číslo 150, někde už jsme ale pokořili i hranici dvou set,“ poznamenává Jan Žák.

Projekt odstartoval 17. března a poté, co projde všemi kraji ČR, skončí 30. června. Do poloviny května absolvovalo orientační měření v mobilní jednotce přes pět tisíc lidí. Zájem, který projekt DiaTour vzbudil, se projevuje i v poptávce o obdobná měření v lékárnách. Těmi za stejnou dobu prošlo přes 15 tisíc lidí.

Výrazné změny zaznamenala i logistika Dr. Maxe. „Základna našeho e-shopu v Brně – Líšni uvedená letos do standardního provozu představuje vzhledem k podílu automatizace a robotizace a použité technologii absolutní špičku nejen v kontextu České republiky, ale Evropy vůbec,“ konstatuje ředitel Žák. A zároveň doplňuje: „Pokračujeme tak v inovativních aktivitách, se kterými jsme začali před dvěma lety v lékárnách – zejména instalací skladových a výdejních robotů a elektronických cenovek, Vždy s ohledem na to, abychom své kolegy zbavili činností, ke kterým není nutně potřeba jejich odbornost.“

Instalace lékárenských robotů i elektronických cenovek běží nepřetržitě. Lékárenských robotů momentálně funguje v síti už sedmnáct, elektronickými cenovkami je vybaveno 180 lékáren. V konečném důsledku vedou tyto kroky i k vyšší spokojenosti pacientů, jejichž zákaznickou zkušenost Dr. Max pečlivě sleduje.

Neustálé zlepšení vykazuje zmíněná síť i podle Státního ústavu pro kontrolu léčiv. Dosažené výsledky jeho kontrol v lékárnách Dr. Max byly vloni opět lepší než na zbytku trhu. S průměrnou známkou 1 ,03 jsou jmenované lékárny nejen na svém, ale i na celorepublikovém rekordu za několik posledních let.

Kvalita poskytované péče se promítla i do ocenění v lékárenských kategoriích posledních ročníků prestižních soutěží MasterCard Obchodník roku, kde Dr. Max obhájil navíc titul Absolutní vítěz, a Nejdůvěryhodnější značka.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail