
Lékárenský řetězec Benu letos na jaře v Českých Budějovicích v OC Igy slavnostně otevřel svou 400. lékárnu. V budoucnu chce navíc společnost Benu Česká republika nabídnout svým zákazníkům další služby, a to v oblasti prevence, očkování a primární péče. Jak se Češi staví k nákupům v lékárnách, ale také k možnostem jejich případného využití jako místa zdravotních prohlídek a dalších služeb souvisejících s prevencí a zdravím, ukázal průzkum provedený pro jmenované lékárny agenturou Ipsos prostřednictvím aplikace Instant Research na vzorku 1 000 respondentů z celé ČR.
Češi možnost vyšetření i očkování vítají
Benu lékárny již řadu let nabízejí konzultace v preventivních programech ve vlastních Centrech prevence s poradenstvím a ve vybraných lékárnách s prevencí po celém Česku. Objednat se lze například na konzultaci s měřením orientační hladiny cholesterolu a cukru v krvi či se specializovaným testováním poruch paměti.
V budoucnu by Benu rádo šlo ještě dále, a to například v oblasti očkování. „Roli lékáren vidím nejenom ve výdeji léků, ale i v preventivní či primární péči, tedy ve snaze o to, udržet zákazníky co nejdéle zdravé. Češi jsou například málo proočkovaní na chřipku, na kterou stále umírá kolem 1 500 až 2 000 lidí každý rok. Věříme, že proočkovanost by měla být vyšší a lékárny by v tom mohly pomoci,“ vysvětluje Petr Doležal, generální ředitel společnosti Benu Česká republika.
Podle průzkumu, který si společnost nechala zpracovat, by se proaktivní přístup lékáren v oblasti prevence mohl těšit velmi pozitivním ohlasům. Více než dvě třetiny respondentů totiž odpověděly na otázku spojenou s možností preventivních vyšetření v lékárně tak, že by tuto možnost uvítaly. V samotném průzkumu potom 29 % respondentů uvedlo, že by o očkování v lékárně mělo zájem. Toto je z pohledu lékáren velmi zajímavé zjištění vzhledem k faktu, že lékárny iniciativu k umožnění poskytování další preventivní péče v podobě očkování dlouhodobě podporují, avšak dosud směrem k zákazníkům neprobíhala žádná informační kampaň.
O kamenné lékárny je stále zájem, na vzestupu je i on-line
Přestože data z průzkumu ukazují, že zákazníci stále více využívají on-line objednávání léků a dalších produktů, zájem o klasické lékárny v Čechách neklesá, situace je spíše opačná. Letos dosáhl řetězec Benu na hranici 400 kamenných lékáren, z čehož 132 provozují franšízoví partneři. „V roce 2018 jsme si s kolegy stanovili jako jeden ze strategických cílů plnou dostupnost našich lékáren pro zákazníky v celé republice. Otevření 400. lékárny je tak pro nás dosažením dalšího milníku na vytyčené cestě. Cítíme se být součástí zdravotnického systému, kromě klasického výdeje léčivých přípravků neustále rozšiřujeme i nabídku preventivních služeb a pevně věříme, že do budoucna můžeme našim zákazníkům pomoci například se zlepšováním jejich zdravého životního stylu a také s vyšší mírou jejich proočkovanosti na chřipku,“ říká Petr Doležal.
To potvrzuje i ředitel provozu lékáren Benu Michal Jurča: „Otevřením naší 400. lékárny v Českých Budějovicích navazujeme na předchozí milníky – 200. lékárnu v Praze a 300. v Rožnově pod Radhoštěm. Každý další krok v růstu sítě Benu pro nás znamená jediné: být blíž lidem a poskytovat jim kvalitní lékárenskou péči tam, kde ji opravdu potřebují. Velká část našich lékáren je otevřená sedm dní v týdnu, takže mnohde zajišťujeme i roli pohotovostní služby. Jsem hrdý na náš tým farmaceutů, kteří zákazníkům každý den nabízejí nejen odbornou pomoc, ale i lidský přístup. Rádi vám poradíme – kdykoli nás budete potřebovat.“
Podle průzkumu agentury Ipsos pro Benu lékárny nakupuje v on-line lékárně 56 % respondentů, a to hned několikrát ročně. Nejčastějším důvodem jsou přitom výhodnější ceny produktů, ale také pohodlí a úspora času. V posledním roce přitom podle dat z průzkumu navštívilo lékárnu on-line nebo fyzicky celkem 97 % ze všech dotázaných.





