Investice do vitaminů a minerálů v tuzemsku rostou
Foto: Pharma Profit

Zákazníci e-shopu Lékárna.cz po kosmetice a hygieně meziročně nejvíce investují do vitaminů a minerálů. Češi na doplňcích stravy nepřestali šetřit, naopak utrácejí za ně meziročně o 12 procent více.

Odborníci z on-line poradny Lékárna.cz tento trend vnímají pozitivně, protože prevence je podle nich základ. Radí ale zvážit, jaké vitaminy během roku doplňujeme. „Velkou chybou je, když vysadíme některé vitaminy příliš brzy v domnění, že přišlo jaro a venku je slunce,“ upozorňuje vedoucí on-line poradny Lékárna.cz Mgr. Pavla Horáková. Odborníci proto radí, abychom přešli ze zimy do jara postupně. Zvyky je třeba měnit pozvolna s ohledem na venkovní teplotu. I na jaře je třeba si hlídat přísun vitaminů a minerálů, nárazové ubrání jejich dávkování není správná cesta.

 

Vitaminy versus multivitaminy

Každé roční období vyžaduje zvýšený přísun jiných vitaminů a minerálů. Podle farmaceutky P. Horákové se Češi v on-line poradně často ptají na vhodnou vzájemnou kombinaci vitaminů, minerálů a také jejich kombinaci s léky. Pro někoho je to alchymie, proto téměř 40 % zákazníků jde zjednodušenou cestou, a to volbou multivitaminů. Stále nejpopulárnější vitamin C ale zákazníci e-shopu Lékárna.cz nakupují až trojnásobně více než multivitaminy. Přísun doplňků stravy odborníci neradi zobecňují, protože každý organismus je individuální. Farmaceuti z Lékárna.cz se ale shodují, že pokud bychom chtěli doporučení zobecnit, je dobré jak na jaře, tak i v jiné roční období myslet na správnou hladinu vitaminu D a C, hořčíku a zinku.

 

Jarní únava není mýtus

Suplementaci doplňků stravy často aplikujeme hlavně během respiračních onemocnění, to lidský organismus během zimy vyčerpává. Nedostatek slunce, pohybu, chlad a deficit živin ve stravě stojí za takzvanou jarní únavou. Od února se v nákupních košících zákazníků e-shopu Lékárna.cz objevují zejména vitaminy C, B, D a poté multivitaminy, z minerálů hořčík, zinek, železo. Podle farmaceutů dělají správně. „Na jaře je stále vhodné doplňovat i vitamin D. V našich zeměpisných šířkách můžeme počítat s jeho přirozenou tvorbou díky slunci až od zhruba poloviny května. Dále můžeme doplnit vitamin A, betakaroten či železo, jejichž deficit může souviset s jarní únavou,” upřesňuje magistra Horáková. Vhodný je podle ní i vitamin E, zinek a selen. Ty jsou podle odbornice důležité pro správné fungování nejen naší imunity, ale i dalších orgánů v našem těle a také klíčové složky potřebné pro základní fungování metabolismu. Vitamin C lidské tělo potřebuje neustále. „Když uberete na jaře vitaminy, nezapomeňte tělu živiny dodat kvalitními čerstvými potravinami,” shodují se odborníci z Lékárna.cz.

 

Síla jarní přírody

Na jaře je podle Pavly Horákové vhodné tělo nastartovat: „Využít můžeme právě zelené výhonky, které venku raší. Podpořme játra, ledviny a střeva. Vhodné jsou k tomu byliny jako ostropestřec, pampeliška, sedmikráska, popenec, medvědí česnek, bříza, přeslička, chlorella, spirulina, zelený ječmen či probiotika.” Ty je možné zakoupit také v širokém portfoliu produktů zdravé stravy na Lékárna.cz, protože nám záleží, abyste se cítili dobře. Nezapomínáme také na pažitku, jarní cibulku a luštěniny. „Sílu nám dodají i mladé a křehké výhonky kopřiv, ptačince, bršlice,” dodává P. Horáková

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail