Ve čtvrtek 21. dubna 2022 se v pražském Aquapalace Hotelu Prague konal již 14. kongres Pharma Profit, na který se sjely přes dvě stovky účastníků, a vystoupilo na něm osm řečníků. Kongres podpořilo 28 partnerů, z nichž devatenáct připravilo stánky se zajímavými prezentacemi svých produktů, novinek i služeb.
S první přednáškou v odborném programu vystoupil psycholog Mgr. Alexander Tomeček, který nastínil všechny změny, které doprovázejí vývoj ve společnosti v poslední době a zákonitě se odrážejí i na chování zákazníků lékáren. Kromě toho se také zabýval tím, jak s nimi komunikovat. V závěru své přednášky zdůraznil, proč je nezbytné a co by měl obsahovat bezpečnostní plán pro lékárnu.
V další přednášce představila RNDr. Barbora Večerková výsledky nejnovější studie NielsenIQ Pharmacy Shopper Trends 2022, která mapovala spotřebitelské chování v kamenných a on-line lékárnách.
Na exkluzivně představené výsledky studie pak navázala video reportáž z lékárny Cyrmex v Pohořelicích, která účastníkům kongresu ukázala, jak lze efektivně pracovat s kategorií veterinárních přípravků v lékárně.
Budování vztahů s pacienty a zákazníky Benu byl název prezentace, s níž vystoupil Ing. Michal Jurča, provozní ředitel společnosti Benu ČR, společně s ředitelem franšízy uvedené společnosti Ondřejem Machkem. Nastínili, jak se rozvíjejí pacientské služby a screeningové programy v lékárnách Benu, mluvili také o multichannel konceptu, na který v rámci společnosti vsadili.
Velkému zájmu se tradičně těšila přednáška Mgr. Ireny Storové, ředitelky SÚKL, v níž představila výsledky kontrol v lékárnách, které provedl Státní ústav pro kontrolu léčiv v loňském roce. V závěru své prezentace také popsala, jaké novinky – například v souvislosti se zdravotnickými prostředky – lze v nejbližším období na lékárenském trhu očekávat.
V odpolední části programu nejdříve vystoupil známý influencer Karel Kovy Kovář, který přítomným objasnil, na jakém principu fungují influenceři a jak funguje marketing na sociálních sítí. Během své přednášky, která se těšila velkému zájmu, také okomentoval ukázky práce některých lékáren na sociálních sítích.
Na závěr odborného programu pak s exkluzivními výsledky aktuálního mystery shoppingu zaměřeného na bolest pohybového aparátu vystoupila Ing. Jana Klusáčková ze společnosti Market Vision. Na ni pak navázala PharmDr. Jana Matušková, která představené výsledky analyzovala a představila ideální řešení expedice v případech, na něž se právě mystery shopping zaměřil.
Kongres byl jako obvykle zakončen losováním bohaté tomboly a pozváním na 15. kongres Pharma Profit, který je plánován na 6. října 2022 v Olomouci.