V TOP 10 největších zadavatelů reklamy i farmaceutická firma

Data monitoringu reklamy Nielsen Admosphere Ad Intel za rok 2021 ukazují, že největšími zadavateli reklamy byly v loňském roce tři zahraniční potravinářské řetězce. Nepřekvapí proto, že potraviny jsou v Česku zároveň nejsilnějším reklamní segmentem. Za nimi z pohledu objemu umístěné inzerce následují segmenty bankovnictví/pojištění, elektroniky a farmaceutických přípravků.

Monitoring reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere přináší nezávislý a ucelený přehled o realizované reklamě napříč celou českou mediální sférou. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce.

Žebříček zadavatelů ukazuje, které společnosti v loňském roce umístily v Česku reklamu v nejvyšší ceníkové ceně. Podle dat z monitoringu reklamy seznamu vévodí tři potravinářské řetězce: Lidl, Kaufland a Albert. Hodnota inzerce každého z nich se pohybovala okolo 2 miliard korun. Další místa patřila společnostem Sazka a Alza.cz (obě měly inzerci v hodnotě 1,7 miliard korun).

„Prvních pět pozic v žebříčku zůstalo oproti loňskému roku téměř beze změny, nejsilnějšími inzerenty i nadále zůstávají potravinářské řetězce. Jediná změna nastala na čtvrtém a pátém místě, kde si oproti loňsku prohodily pozice Sazka a Alza.cz. Obě společnosti pracují s obdobným mediálním rozpočtem,“ komentuje výsledky Tomáš Hynčica, Ad Intel Business director společnosti Nielsen Admosphere.

Další dvě místa zaujali zadavatelé, kteří v žebříčku od loňského roku přibyli: šesté patřilo Simply You Pharmaceuticals, který má ve svém portfoliu značky doplňků stravy, sedmé pak společnosti HP Tronic Zlín, zastřešující například Datart nebo e-shop Eta.cz). Billa, Mountfield a Henkel obsadily osmou až desátou pozici.

Zadavatelů s roční hodnotou inzerce nad 1 miliardu korun bylo loni celkem patnáct.

 

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail