
Unikátní koncept lékárenské péče s názvem Garance dobré rady spustila Lékárna.cz. Přichází se službou založenou na principu, že když rada lékárníka pacientovi se zdravotním problémem nepomůže, vrátí mu peníze za lék, který si koupil. Cílem je poskytovat rady výhradně v zájmu pacienta, nikoli podle výše marže prodávaných léčivých přípravků a vracet tak profesi lékárníka respekt.
„Veřejnost bohužel dnes vnímá lékárníky jako pouhé prodavače nebo hůř i podavače léků. Jak nám ukázal jeden jarní průzkum, lidé chtějí v lékárně dostat radu ve svém zájmu, ne v zájmu zisku lékárny. Tak jim tu možnost právě teď dáváme, a chceme tím pověst lékárníků vzkřísit. Vědomě na sebe bereme odpovědnost za odbornost lékárníků a jdeme odvážně až na hranu, možná až do rizika,“ shrnuje unikátní projekt PharmDr. Vladimír Finsterle, zakladatel e-shopu Lékárna.cz.
Projekt Garance dobré rady je založený na komunikaci s lékárníkem z Lékárna.cz. Farmaceut během ní poskytuje odborné rady pacientovi na míru jeho obtížím, doporučuje vhodné léčivé přípravky nebo zdravotní prostředky, pokud je pacient pro zlepšení svého stavu potřebuje. Garance poskytnuté rady se automaticky spustí v okamžiku, když si je pacient do 24 hodin na Lékárna.cz koupí a začne užívat. Pokud se jeho zdravotní stav při správném užívání dle rady lékárníka nezlepší, může do 30 dnů uplatnit garanci, tj. žádat vrácení své platby za doporučené přípravky (zakoupené přípravky nevrací). Lékárník, který při využití garance vyhodnotí zpětnou vazbu od pacienta, může také zvážit, zda přidá další doporučení, nebo pošle pacienta k lékaři. Uplatnění garance je podmíněno správnou léčbou, tedy dodržováním rad, které poskytnul lékárník při první konzultaci. Zpětná vazba od pacienta je pro lékárníka také signál, zda radí pacientovi srozumitelně, případně i jako námět pro inovace léčivých přípravků. Garance dobré rady se vztahuje na volně prodejné léčivé přípravky a zdravotnické prostředky zakoupené na Lékárna.cz (nevztahuje se na homeopatika).
„Věnujeme pacientům tolik času, kolik potřebují, aby naše doporučení k uzdravení bylo srozumitelné a sestavené výhradně jen pro ně, na základě toho, co nám sdělili, nikoli kvůli výši marže doporučených přípravků,“ zdůrazňuje V. Finsterle. Dodává, že služba Garance dobré rady nesměřuje ke zvyšování prodejů, ale výhradně k odbornému servisu, který je pro pacienta zdarma. „S finanční ztrátou nepočítáme, naši lékárníci jsou pro poskytování Garance připraveni tak, aby si za svou radou stáli,“ zdůrazňuje.





