Bohatý program kongresu OBALKO 8 plný obalové inspirace bude k vidění online
Osmý ročník českého a slovenského obalového kongresu OBALKO, který se bude konat ve dnech 27.–28. ledna 2021, nabízí bohatý program. Více než 40 řečníků vás bude inspirovat v rámci dvou desítek prezentací, případových studií a panelových diskuzí. Přednášející budou živě prezentovat v hotelu Aquapalace Hotel Prague a zbytek českého a slovenského obalového trhu se zúčastní online prostřednictvím živého přenosu. Časopis Pharma Profit je mediálním partnerem kongresu.
Hlavní téma osmého ročníku: „Zákazník a obal“
Hlavním tématem letošního kongresu je „Zákazník a obal“. Obal je totiž první věcí, kterou zákazník (spotřebitel) vidí při výběru produktu. Pomáhá mu pochopit, co je daný produkt, a motivuje ho ke koupi výrobku. Ale „zákazník“ není jenom spotřebitel; má i B2B význam, je to zároveň i náš klient. A proto se bude řešit na kongresu nejenom to, co očekává od obalů spotřebitel, ale i jak mezi sebou komunikujeme v rámci dodavatelsko-odběratelských vztahů.
První blok společného dopoledního programu bude ve smyslu Zákazník jako klient. Místo jednoho klíčového řečníka zahájí kongres hned tři zástupci hlavních oborů pro obalový trh – automotive, FMCG/farmacie a retail. Pozvání na kongres přijali Jana Volfová z firmy Škoda Auto (zástupkyně oboru automotive), Pavel Komůrka ze společnosti Orkla (zástupce FMCG a farmacie) a Jaroslav Vodáček ze společnosti Tesco Stores (zástupce retailu). Pokud vás zajímá, co očekávají od českého a slovenského obalového průmyslu a jaká specifika má český a slovenský obalový trh ve srovnání s trhy v jiných zemích, nenechte si jejich prezentace ujít.
Společnost GfK se stala partnerem průzkumu trhu kongresu. Ladislav Csengeri představí výsledky unikátního průzkumu, který agentura GfK provedla v létě 2020 se spotřebiteli po celé Evropě na téma postoje domácností k plastovým obalům, třídění a recyklaci. K hlavní části programu neodmyslitelně patří i panelová diskuze. Na téma Spotřebitel a obal bude diskutovat šest klíčových hráčů na trhu: Michaela Franeková (Unilever), Gabriela Bechynská (Mondelez), Pavel Komůrka (Orkla), Petr Baudyš (Penny Market), Martin Dulava (Lineart) a Martin Hejl (Thimm Pack’n’Display).
Sekce Marketing & design – jak obal může pomoci zvýšit prodeje
Sekce Marketing & design je jako každý rok věnována obalům (Packaging) jako pátému P v marketingovém mixu vedle hlavních čtyř parametrů: Product (výrobek), Price (cena), Place (místo) a Promotion (propagace). Díky aktuálním případovým studiím zjistíme, jak obal může pomoci zvýšit prodeje.
První prezentace od Andrey Vozníkové z agentury Nielsen ukáže na konkrétních příkladech značek z FMCG trhu z jiných zemí, jaký měl vliv redesign obalu na celkový prodej. Konkrétní příklad z českého trhu pak nabídne Gabriela Adámková z maloobchodního řetězce Albert, která společně s Martinem Dulavou z agentury Lineart bude mluvit o vlivu nového designu obalů na prodej a vnímání značky Albert.
Nebudou chybět ani nejmodernější technologie: Martin Goszler (Fiala & Šebek) a Petr Kaczor (Thimm pack’n’display) společně představí digitální technologie ve službách obalářů, které nabízí jak úsporu času, tak obrovský prostor pro kreativitu. Jiří Havránek ze společnosti Colognia Press a Martin Bělík z Dataline Technology v prezentaci Já chci ten obal! pak připomenou, že obal hraje důležitou roli i při online prodeji. Na závěr workshopu bude mluvit Pavla Cihlářová z GS1 Czech Republic o novince GS1 Digital Link – efektivní komunikaci se spotřebitelem.
Sekce Technologie & transport – k obalům patří efektivní balící procesy
Technologická a transportní sekce bude věnována tématům, jako jsou robotizace a automatizace balení anebo přepravní balení. Unikátní pohled pod pokličku největšího pivovaru v České republice, a zároveň jednoho z největších klientů pro obalový průmysl, nabídne prezentace Jak zvládnout plechovkový boom? od Martiny Vajskebrové ze společnosti Plzeňský Prazdroj. Následovat bude případová studie s názvem Obal, který prodá, František Oľha ze slovenské agentury Cofin a Tomáš Kugler od dodavatele tiskových řešení Konica Minolta představí digitální výrobu zušlechtěných obalů s přidanou hodnotou.
Michal Vosyka, zástupce jednoho z největších logistických dodavatelů ve střední Evropě, HOPI Holding, odpoví ve své prezentaci na otázku, jestli existují dostatečně rychlá, levná a flexibilní logistická řešení, připravená na to, co teprve přijde. V druhé případové studii workshopu budou mluvit zástupci dvou odlišných společností – Lukáš Formánek z DZ Dražice a Franco Stessens z Franke Group – o tom, jak se jim společně s dodavatelem Smurfit Kappa podařilo vyvinout monomateriálová řešení jako ideální způsob, jak snoubit udržitelnost s funkčností a praktičností.
Konec sekce Technologie a transport bude patřit diskuzi. Tři zástupci předních e-shopů ze tří odvětví – Tomáš Haškovec z e-shopu s pet segmentem Spokojenypes.cz, zástupce internetové parfumerie Notino a zástupce e-shopu s módou – se budou snažit společně se Zdeňkem Suchitrou z firmy Smurfit Kappa najít obalový ideál pro e-shopy.
Nová sekce Udržitelnost
Letošní novinka v programu – sekce Udržitelnost – je zaměřena na koncepci oběhového hospodářství, chytrý design, který je optimální pro recyklaci, začlení recyklovaných materiálů do nových obalů a minimalizaci negativních dopadů obalů na životní prostředí.
Dvě praktické případové studie zahájí sekci Udržitelnost. Olin Novák, komerční ředitel předního potravinářského e-shopu Rohlik.cz, představí udržitelnost podle Rohlíku v prezentaci Lepší jídlo, lepší svět. Následně ve společné prezentaci generální ředitelé Greiner Packaging Slušovice a Olma – Ivo Benda a Martin Krystián – nastíní svůj pohled na udržitelnost obalů a ukážou, co spolu firmy pro životní prostředí již udělaly.
A to zdaleka není vše: jedna z průkopnic v oblasti posuzování životního cyklu (LCA) v České republice, Marie Tichá, poví, jaké kroky by se měly podniknout, aby obaly byly skutečně udržitelné. Sekce Udržitelnost se bude věnovat také recyklaci. Poslechnete si prezentaci Roberta Suchopy, vedoucího projektu PYREKOL, výzkumného centra UniCRE, kde testují způsob, jak pomocí chemické recyklace (pyrolýzy) proměnit odpadní plasty na vstupní surovinu pro výrobu nových plastů.
Poté Jan Maršák, ředitel odboru odpadů Ministerstva životního prostředí, představí novou legislativu odpadového hospodářství ČR a její dopad na český obalový trh. A na konci sekce budeme debatovat o recyklaci se zástupci recyklačních společností a třídících linek v interaktivní panelové diskusi pod záštitou AOS Eko-kom. Zajímá vás, co se doopravdy stane s obalem poté, co ho spotřebitel odhodí do barevného kontejneru?
Registrace otevřena
Registrace pro online účast na kongresu je otevřena na www.obalko.cz/registrace. Každý registrovaný účastník získá unikátní přístup k online přenosu ve Full HD s profesionální režií, možnost zapojit se do diskuze a klást dotazy řečníkům přes Slido, přístup k záznamu celého kongresu po akci, přístup k prezentacím vybraných řečníků po akci, roční předplatné tištěného časopisu Svět balení a 40stránkový tištěný report z kongresu OBALKO zaslaný společně s časopisem Svět balení. A ještě navíc účastníkům, kteří se zaregistrují do 15. ledna 2021, pošleme balík s materiály a dárky od partnerů kongresu přímo na jejich adresu.
O možnosti osobní účasti na kongresu budou organizátoři informovat s ohledem na vládní opatření, která budou platná pro dobu konání kongresu. Přednost budou mít účastníci, kteří jsou registrovaní pro online přenos, a partneři kongresu. Tak neváhejte a registrujte se pro online přenos, anebo kontaktujte organizátory pro možnosti partnerství!