
Hitem vánočních nákupů v e-shopu Lékárna.cz jsou doplňky stravy na podporu imunity pro dospělé i pro děti. Rychle se vyprodávají hlavně drahé přípravky. Tahákem letošních předvánočních prodejů jsou ale i superpotraviny.
„Proti loňsku se poptávka změnila ve prospěch toho, co souvisí se zdravím a imunitou, a to bez ohledu na cenu. Zákazníci neváhají utrácet za drahé přípravky a přístroje, které jim péči o zdraví usnadní. Loni byla hitem kosmetika, letos je to jednoznačně zdraví: imunita, vitaminy, zdravé vaření, v závěsu pak zubní kartáčky, tonometry a glukometry, pomocníci pro zdravé vaření. Rychlostí blesku mizí i vitaminy pro děti,“ říká Karel Klodner, ředitel Lékárna.cz.
Nákupní košíky internetové lékárny ale plní i superpotraviny, dlouhodobě je to stále rostoucí kategorie, meziročně jsou tržby o 55 % vyšší než loni. Zájem o ořechy, mandle, oleje a semínka může souviset se změnou životního stylu ve vazbě na covid-19. To, že si tento prodejní sortiment drží dobré prodejní pozice i v předvánočním čase, považují v Lékárna.cz za dobrý signál pro zdraví. „Tento rok se lidé zaměřují na zdravotní styl a posílení imunitního systému více než obvykle, a superpotraviny, to je dobrá volba – obsahují mnoho zdraví prospěšných látek: vitaminy, minerály, antioxidanty a další pro tělo důležité živiny,“ říká Pavla Horáková, lékárnice Lékárna.cz.
Přípravků na podporu imunity prodává letos Lékárna.cz o 40 % víc než loni stejně jako zubních kartáčků. Zhruba o 35 % vyšší zájem je o tonometry a glukometry. „Je to dobrý signál, že se lidé o sebe víc starají – nebo si přejí, aby se o sebe víc starali jejich blízcí. Podpora imunity je důležitá celoročně, ideálně spolu s celou sestavou drobných změn v našem životním stylu. A stejně jako zdravý životní styl se na imunitě podepisuje i stav dutiny ústní. Zdravé dásně a zuby snižují pravděpodobnost průniku patogenů z dutiny ústní do těla,“ dodává lékárnice P. Horáková.
Neklesají ani prodeje roušek a respirátorů. „Zařadili jsme do nabídky i FFP3 respirátory, zájem o tento zdravotnický sortiment je dlouhodobě vysoký a od trendu barevných a vzorovaných modelů jsme se teď před Vánoci dostali k trendu pořizovat si dražší typy. Jen pro ilustraci: za celý rok 2019 jsme na Lékárna.cz prodali 132 kusů roušek a letos 654 209 kusů,“ dodává K. Klodner.
Lékárna.cz spustila v říjnu vánoční akci se speciální nabídkou i zvláštním rozcestníkem, který ulehčuje výběr vánočních dárků pro zdraví specifickými podkategoriemi, jednoduchými filtry a předvybranými tipy. Zákazníci si mohou vybrat odměny dle výše svého nákupu – často si vybírají právě vitaminy, multivitaminy i magnézium.
Lékárna.cz loni nastartovala 2,5krát rychlejší růst oproti průměrnému růstu v české e-commerce a utržila 670 milionů korun. Letošní tržby odhaduje na dvojnásobné.





