
Výzkumná agentura Nielsen Admosphere připravila v dalším vydání měsíčního seriálu krátkých zpráv z monitoringu reklamy Ad Intel přehled deseti největších inzerentů z řad firemních značek v segmentu farmaceutických přípravků, a to za období leden–říjen 2020. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce.
Nejvíce do reklamy za uvedené období investovala stejně jako ve srovnatelném období loni značka Voltaren, a to 144 181 000 Kč, což je o 17 procent více než v minulém roce. Pomyslnou dvojkou v žebříčku investic je značka Ibalgin. Její letošní dosavadní investice 116 177 000 Kč je o pět procent vyšší než ta ve stejném období roku 2019. Třetí nejvyšší investicí je 115 340 000 Kč, které do reklamy vložila značka Aflofarm.
Wobenzym, loňská dvojka v pořadí inzerentů, kteří do reklamy investovali nejvyšší částky, za uvedené období letos zaujímá čtvrtou pozici, když jeho investice oproti loňsku klesly o šest procent. Výrazný nárůst investic záznam investic, a to o 45 procent oproti loňsku, zaznamenala značka Da Vinci Academia.
Od 6. do 10. místa se pak podle výše investic do reklamy umístily značky Cemio, Biopron, Dolgit, Espumisan a Valetol. Všechny s výjimkou Biopronu letos od ledna do září do reklamy investovaly vyšší částky než loni.
Monitoring reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere přináší ucelený a strukturovaný přehled o tuzemské reklamě napříč celou mediální sférou. V České republice funguje již od roku 2010. Data pro něj jsou získávána nezávislým sběrem (televize, tisk, rozhlas), deklaracemi zapojených subjektů (OOH sektor) i kombinací obou přístupů (Internet). Sběr i analýza probíhají na základě transparentních metodologických postupů.





