
Budování důvěry je dlouhodobý a složitý proces. Vyplácí se ale, a to zvláště v době, kdy je pro zákazníky složitější přímý kontakt s prodejci nebo zástupci firmy. Zákazníci, kterým jsou předkládána pravdivá fakta, mohou se spolehnout na kvalitu výrobků i na to, že za své peníze dostávají relevantní servis, dovedou v těžších časech naopak značku podpořit. Tím, že se k ní opakovaně vrací a dále ji doporučují. A to je z marketingového hlediska to nejcennější, co se může stát. O tento vztah je třeba se systematicky a pečlivě starat. Tak, aby vybudovaná důvěra nebyla nabourána. Její opětovné nabytí nebývá ani v nejmenším jednoduché. Své o tom ví o letos oceněné značky. Také tento rok jdou tradice a důvěra ruku v ruce.
V rámci tohoto ročníku soupeřilo o titul marketingového programu Důvěryhodné značky téměř 700 značek v 76 kategoriích. Hodnoceny byly 4000 spotřebiteli. Jedná se o jednu z nejrozsáhlejších nezávislých anket zaměřených na spotřebitelskou důvěru u nás, vedenou agenturou Nielsen. Oceněné značky jsou pro své zákazníky transparentní a jasně se vymezují svými obchodními prioritami, kdy důvěra a jejich vzájemný vztah jsou na předním místě ve strategii. Vedle značek produktů, obchodníků, služeb a institucí, byly do marketingového programu opět zařazeny i značky z lékárenského trhu. Třemi nejlepšími vítězi napříč celým výzkumem se staly značky Jar, jako již každoročně, IQOS a Dr. Max.
„Nárůst jednotlivých kategorií i značek zapojených do oceňování, který každoročně zaznamenáváme, dokládá, že spotřebitelé ho vnímají pozitivně a jako faktor, na který je důležité upozorňovat,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services. „Tradičně byly hodnoceny kategorie jako banky, čerpací stanice, dodavatelé energií, drogerie, piva, parfumerie, prodejci šperků nebo poskytovatelé mimobankovních půjček. Dále také kategorie z lékárenského odvětví. Nově přibylo v letošním roce 17 kategorií, u kterých se domníváme, že je důvěra klíčová. Nové kategorie reagují mimo jiné na současné trendy, jedná se tak například o vegetariánské a veganské potraviny nebo více kategorií zaměřených na lékárenské produkty. Z dlouhodobého průzkumu také vyplývá, že až třetina lidí bude ochotna připlatit si za nezávisle oceněný produkt či službu. Zhruba třetina lidí, která je ochotná si připlatit, bude častěji tvořena lidmi střední generace (do 50 let) a také častěji ženami. Ženy a senioři také častěji deklarují, že by takto oceněnému produktu dali přednost v rámci svého nákupu,“ dodává Lukáš Matějka.
Hodnocení proběhlo na základě spotřebitelského průzkumu, tvořeného 4000 respondenty. Ti tvořili reprezentativní vzorek českých spotřebitelů, kteří prostřednictvím on-line dotazníků hodnotili téměř 700 značek v 76 kategoriích. Spotřebitelé vybírali v jednotlivých kategoriích maximálně z 10 nejsilnějších značek v prodejích. To byl také hlavní parametr pro zařazení značky do průzkumu.
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2020:
KATEGORIE | ZNAČKA | VÝROBCE/DISTRIBUTOR |
DERMOKOSMETIKA | VICHY | L’Oréal Česká republika |
DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM | BEPANTHEN BABY | Bayer |
DĚTSKÉ VITAMINY | MARŤÁNCI | Stada Pharma |
PÉČE O OČI | VISINE | Johnson & Johnson Czech Republic |
PROBIOTIKA | BIOPRON | Stada Pharma |
PŘÍPRAVKY NA ALERGII | FENISTIL | GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Czech Republic |
PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU | STREPSILS | Reckitt Benckiser (Czech Republic) |
PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮ | IBALGIN DUO EFFECT | Sanofi-aventis |
PŘÍPRAVKY NA KAŠEL | STOPTUSSIN | Teva Pharmaceuticals CR |
PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI | GS CONDRO | Green – Swan Pharmaceuticals CR |
PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ CESTY | IDELYN URINAL | Stada Pharma |
PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU | PROSTENAL | Stada Pharma |
PŘÍPRAVKY NA RÝMU | OLYNTH | Johnson & Johnson Czech Republic |
PŘÍPRAVKY NA TRÁVICÍ A ZAŽÍVACÍ PROBLÉMY | RENNIE | Bayer |
VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY | FORESTO | Elanco Tiergesundheit AG Czech Republic |
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST | IBALGIN | Sanofi-aventis |
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍ | PARALEN GRIP | Sanofi-aventis |
LÉKÁRNY | DR. MAX | Česká lékárna holding |





