
Kvalita produktů hraje u dětského sortimentu prim a rodiče jsou ochotni si za ni připlatit. Zajímá je, jaké je složení výrobků, původ použitých surovin, důležitou roli hrají i obaly. Ani jeden z těchto trendů není vyloženě nový, projevovaly se již v minulých letech a postupem doby se jen prohlubují.
Přinášíme vám článek z časopisu Pharma Profit 35/2020. Je to ochutnávka originálního obsahu, který najdete každé dva měsíce v tištěném vydání. Nechodí vám časopis? Registrujte se k odběru, abyste nezmeškali ani jedno vydání. Zasílání je pro majitele a vedoucí lékáren zdarma.
V předchozích letech bylo také znát, že v rámci kategorie dětského zboží posiluje e-commerce. Není tedy nic překvapivého, že i tento trend nadále nabírá na síle. „Dětský sortiment patří v našem e-shopu ke klíčovým kategoriím. Mezi nejprodávanější segmenty patří kojenecká mléka, dětská výživa, pleny a dětská kosmetika. Meziroční růst této kategorie činí v rámci celého e-shopu desítky procent. Vlivem koronaviru, kdy byly uzavřené prodejny, lidé se obávali vycházet ven, a navíc se v obavě z vývoje epidemie předzásobovali, došlo k meziročnímu nárůstu obratu u tohoto sortimentu dokonce ve stovkách procent,“ říká Michal Macourek, e-commerce director CZ/SK, Benu Česká republika.
Také Ing. Karel Klodner, výkonný ředitel Lékárny.cz, upozorňuje na to, že dětská výživa patřila ke zboží, které se stalo předmětem ohromné poptávky poté, co se u nás objevil první pacient s covidem-19: „Až do Velikonoc pak byla dětská výživa jedním z hitů internetového prodeje. Lékárna.cz prodala třikrát víc než ve stejném období loňského roku. Zájem nakupovat dětskou výživu na internetu je ale i po poklesu tohoto enormního zájmu a ustálení prodejů v druhé polovině dubna silnější než loni, průměrně zhruba o 45 procent. Faktem ale je, že o tuto kategorii pečujeme a průběžně maminkám připravujeme na našich stránkách bohatý výběr toho nej pro jejich děti i zajímavé ceny.“
Pro děti jen to nejlepší
Že rodiče vyžadují pro své děti kvalitní produkty, potvrzují jak lékárníci, tak výrobci. A nezáleží na tom, zda vyrábějí výživu, kosmetiku či lahvičky, savičky a podobně. „Maminky chtějí pro své děti to nejlepší, a tak většinou neřeší ceny, ale poptávají především kvalitu. Největší zájem, co se týká dětského sortimentu, je stále o kojenecká mléka a dětskou kosmetiku,“ uvádí PharmDr. Ivana Lánová, vedoucí lékárnice a odborná zástupkyně pražské Lékárny Benu v ulici K Pérovně.
Podobně se vyjadřuje i Ing. Miroslav Korábečný, výkonný ředitel společnosti Mediate: „Přetrvává zájem o čistě přírodní produkty bez obsahu přídatných látek. Naše dětské čaje jsou tak vyráběny komplexně v biorežimu. Zákaznice jsou ochotné si za tyto výrobky připlatit, protože vyšší cena je u nich vyvážena vyšší kvalitou a garancí použitých vstupních surovin.“ Zároveň uvádí, že segment čajů pro děti dlouhodobě patří do skupiny produktů, jež dosahují meziročně trvalého růstu prodejů. „Hlavní důvod spatřuji v nalezení vhodné a cenově dostupné alternativy za slazené nápoje,“ podotýká.
Také Markéta Vávrová z oddělení marketingu společnosti Orkla Foods Česko a Slovensko upozorňuje na to, že víceméně samozřejmostí je příklon k produktům šetrným k životnímu prostředí, používání přírodní látek a nulový obsah barviv a konzervantů.
Za segment dětské kosmetiky připojuje svůj názor Marcela Kubátová, marketingová ředitelka společnosti Melitrade: „V lékárně očekává spotřebitelka vysokou kvalitu a je ochotna si za kvalitní výrobek připlatit. Také záleží na tom, zda potřebuje u svého dítěte vyřešit nějaký problém, například atopický ekzém či jiné kožní záležitosti.“
Některé látky jsou tabu
Důraz na kvalitu se projevuje i tím, že se rodiče čím dál víc zajímají o složení produktů, původ použitých surovin, kladou důraz na to, aby výrobky neobsahovaly určité látky a aby měly i kvalitní a praktické obaly. „Maminky se stále více zajímají o bezpečnost dětských kosmetických přípravků, naučily se studovat jejich složení, do popředí zájmu se dostávají přírodní značky,“ vyjmenovává Zdeňka Hráčková, product manager Klorane společnosti Pierre Fabre Dermo – Cosmétique Tchequie. Další postřeh připojuje vedoucí lékárny Dr. Max v obchodním centru v Praze-Letňanech Mgr. Daniela Vondráčková: „Pozorujeme, že klientky se často zajímají o složení, a to zejména v případě dětské výživy. Řeší například obsah palmového oleje v umělé kojenecké výživě nebo ftalátů u kojeneckých lahví.“
Jak upozorňuje Ondřej Šereda, key account manager společnosti Mark Distri, spotřebitelé se již delší dobu přiklánějí ke kosmetice bez konzervantů a umělých barviv. „Zároveň je pro dětský výrobek také velkou výhodou informace, že je z kvalitních materiálů. Maminky hodně slyší na informaci, že byl produkt testován ve spolupráci s lékařskými odborníky či pediatry a podobně,“ podotýká. Také Monika Slavíková, brand manager Bepanthen CZ/SK společnosti Bayer, zdůrazňuje, že maminky hledají spolehlivé, jemné a šetrné přípravky bez konzervantů a dalších nežádoucích přísad.
Podobně se vyjadřuje i obchodní ředitelka společnosti Benepharma CZ Zuzana Rajčániová: „Rodiče mají vysoké nároky na kvalitu a složení produktů, čím dál víc se ptají a zjišťují si o výrobcích co nejvíc informací. Zajímá je, z jakých materiálů jsou vyrobené, volí zejména přírodní produkty, preferují například sklo, v případě plastových výrobků upřednostňují ty bez nevhodných chemických přísad, především bez polychlorovaných bifenylů. Za bezpečné považují produkty ze silikonu, protože důvěřují tomu, že se tento materiál používá v medicíně. Často se informují na případné alergizující účinky.“
Že se maminky více zajímají o složení produktů a také o to, odkud pocházejí, potvrzuje i Marcela Kubátová, která dodává: „V posledních letech se spotřebitelky více zajímají o přírodní, bio a české výrobky.“
Produkty šité na míru
Šíře dětského sortimentu je obrovská a neustále ji obohacují další a další novinky, z nichž některé jsou velmi speciální či určené pro vymezenou skupinu dětí s určitými potížemi. „Mléčná výživa je jednou z nejširších skupin produktů v dětské kategorii. Obecným trendem výrobců kojeneckých mlék je nabídka umělé výživy takzvaně šité na míru. Výrobci se předhánějí v provádění studií a ve vhodných prezentacích, které mají dokazovat prospěšnost konkrétního produktu. Výsledky promítají do reklam a propagačních materiálů, každý běžný spotřebitel musí zaznamenat i významnou podporu na internetových portálech a sociálních sítích. Na trhu jsou dnes k dispozici mléka pro děti s rizikem ke vzniku alergií s částečně či úplně štěpenou bílkovinou, mléka pro děti trpící střevními kolikami s obsahem prebiotik a probiotik, mléka při ublinkávání a zácpě. Kojenecké koliky a gastroezofageální reflux představují jeden z nejčastějších důvodů, proč maminky přicházejí pro radu do lékárny. Dnes je tedy výhodou, že můžeme nabídnout takto upravená kojenecká mléka. Při nákupu klientky zajímá, proč doporučujeme právě ten či onen výrobek a zda ho bude dítě dobře snášet. Cena výrobku v tomto případě nehraje téměř žádnou roli,“ popisuje PharmDr. Zdeňka Močárková, vedoucí Lékárny Chrastava, kde se na dětský sortiment zaměřují a maminky s malými dětmi jsou jednou z jejich cílových skupin.
Zajímavý postřeh k mléčné výživě připojuje Daniela Vondráčková: „Nově pozoruji trend návratu k mlékům bez přídavku vitaminů, probiotik, omega mastných kyselin a podobně, tedy takzvaně co nejblíž k mléku mateřskému. Před pár lety byl trend opačný. Tehdy platilo, že čím víc aditiv, tím lépe.“
Také Ing. Lukáš Procházka, Ph.D., national manager Pharma CZ/SK společnosti Nutricia, poukazuje na to, že u kojeneckých a batolecích mlék je z hlediska složení nejdůležitější, aby se co nejvíce přibližovalo k mléku mateřskému. Zároveň vyzdvihuje, že důležitou roli hraje i obal: „Měl by být praktický a usnadňovat přípravu mléka a současně by měl umožňovat jeho hygienické uchovávání.“
Potvrzení nesmírné důležitosti praktických a kvalitních obalů lze najít i u dalšího segmentu dětské výživy, a to takzvaných kapsiček. Jejich popularita poté, co se objevily na trhu, vzrostla přímo raketově. „V posledních letech je možné sledovat neustálé rozšiřování portfolia dětské výživy. Každoročně přibývají inovativní obaly, nové příchutě a receptury, druhy sušenek a křupek pro děti. Do obliby se dostávají ovocné kapsičky, kašičky s cereáliemi ve formě kapsiček stejně jako hotová jídla ve formě kapsiček k okamžitému podání. Prodej v tomto segmentu se v posledních dvou letech výrazně zvýšil, oblíbené jsou různé limitované edice, a to zejména v letních měsících, kdy tak rodiče řeší stravu na dovolené a ve chvílích, kdy s dětmi cestují. Maminky při nákupu rády experimentují, s povděkem kvitují široký výběr a v rámci zachování pestré stravy, o kterou u dětí dbají, kladně přijímají novinky na trhu,“ popisuje Zdeňka Močárková.
Jde hlavně o šetrnost
Velmi poptávaným artiklem je v lékárnách dětská kosmetika. Podle Marcely Kubátové je při nákupech znát, zda je miminko zdravé a maminka nemusí příliš řešit, zda mu vybraná kosmetika bude vyhovovat. Jiné je to v případě, že dítě trpí nějakým problémem, jako je například suchá a citlivá pokožka, atopický ekzém a podobně. „V takových případech je primární, aby přípravek pokožku nejen nedráždil, ale aby daný problém zlepšil, případně vyřešil,“ vysvětluje.
Do lékáren chodí hlavně rodiče dětí, které nějakým kožním problémem trpí. Důvodem je nejen široká nabídka léčebné kosmetiky, ale také očekávání odborného poradenství. „V naší lékárně v obchodním centru je z dětského sortimentu vedle výživy největší zájem o kosmetiku. V případě dermokosmetiky je znát, že zákazníci dají na radu lékárníka. Potřebují hlavně řešit mycí a ošetřující péči u dětí, které trpí atopickým ekzémem. V tomto ohledu pozoruji v poptávce nový trend, který by se dal popsat větou: Nechci kortikoidy od lékaře, poraďte mi něco šetrnějšího,“ shrnuje Daniela Vondráčková.
Také Zdeňka Močárková potvrzuje, že v případě léčebné kosmetiky, na kterou se u nich v lékárně zaměřují, maminky dětí s atopickým ekzémem a dětskou dermatitidou ponechávají výběr přípravku téměř vždy na lékárníkovi, případně se řídí doporučením pediatra. „Pozitivní zpětná vazba od klientů je také dobrým důvodem k nákupu. Velmi oceňují, pokud výrobci poskytují kosmetiku ve vzorcích, díky nimž mohou vyzkoušet, zda dítě bude přípravek snášet, a v opačném případě se vyhnout zbytečnému vydání často nemalé finanční částky,“ říká.
Na oblibu vzorků poukazuje i Ivana Lánová: „Velmi vítané jsou u novinek vzorky přípravků, které můžeme maminkám dát, aby je vyzkoušely. To se týká především kosmetiky, ale také dětské výživy v takzvaných jednoporcových baleních.“
Podobně jako u jiných segmentů dětského sortimentu také u kosmetiky musejí výrobci věnovat značnou pozornost obalům. Jak vyjmenovává Monika Slavíková, obaly mají být praktické, takříkajíc snadno pochopitelné, jednoduché na používání a ideálně recyklovatelné.
Je ale také třeba neopomenout, že v případě dětského vybavení, jako jsou kojenecké lahve, savičky, hrníčky a podobně, hraje nezanedbatelnou roli barva a design. „U dudlíků maminky zajímá, jaký mají tvar, z jakého jsou materiálu a téměř vždy barva výrobku a jeho design,“ podotýká Zdeňka Močárková a Ondřej Šereda doplňuje: „Mezi maminkami je znát obecný trend mít dokonale barevně sladěné dítě od dudlíku přes lahev, oblečení až po kočárek.“
Každá mince má dvě strany
Není sporu o tom, že rodiče se při výběru dětského sortimentu řídí radami odborníků, tedy v případě dětí především radami pediatrů, a také lékárníků. Je ale také známo, že odborné veřejnosti v posledních letech vyrostla velká konkurence v podobě sociálních sítí. „Inspiraci hledají maminky často u svých oblíbených influencerek nebo na internetových portálech, kde si navzájem vyměňují své zkušenosti,“ podotýká Zdeňka Hráčková a dodává, že i reklama hraje stále velkou roli stejně jako rada odborníka: „Nicméně odborná rada spíš v případě, že se dítě potýká s nějakým kožním či jiným problémem.“
Také Eva Čejková, brand manager Avent společnosti Philips, se zmiňuje o vlivu sociálních sítí: „Maminky neustále hledají nové věci na trhu, ať už jde o inovace z hlediska designu, složení a podobně. Při výběru produktů se rozhodování spotřebitele mění, alespoň co se týká našeho sortimentu. Stále více do něj zasahují sociální sítě a on-line reklama.“ Přesto Eva Čejková zdůrazňuje, že doporučení zdravotníků má ve všech úrovních péče o matku a dítě velkou váhu a že vliv má i doporučení jiných maminek.
Svoje hodnocení připojuje i Lukáš Procházka: „V poslední době zákaznice čím dál více vyhledávají informace samy, přičemž jejich nejčastějším zdrojem bývá internet. Názor odborníků je však i nadále nejdůležitější. Klíčovou roli hraje pediatr, na předních příčkách se umísťuje i lékárník, a to zejména v případech, kdy má dítě například zažívací potíže.“
Pokud jde o reklamu, Markéta Vávrová konstatuje: „Reklama spotřebitele ovlivňuje neustále a téměř na každém kroku, ale jsou na ni kladeny stále větší a větší nároky. Lidé u ní očekávají také vtip, nápad a maximálně výhodnou nabídku.“
Sociálním sítím se nedá upřít značná síla, ale jak už to tak bývá, každá mince má dvě strany, takže i sociální sítě stejně jako rady vzešlé z diskuse maminek občas ukážou svůj rub. Setkávají se s ním i lékárníci. „V dnešní době plné digitalizace se setkáváme se zákaznicemi, které k nám do lékárny přicházejí vybaveny radami od jiných maminek. Většinou na to přijdeme tak, že nám takříkajíc úplně nesedí to, co chce maminka koupit na popsané obtíže. Když se zeptáme, kdo jim to poradil, obvykle se dočkáme odpovědi, že se to dočetly na maminkovských diskusních portálech. Velmi často si ale maminky nechávají poradit v lékárně a zajímá je především kvalita přípravků,“ popisuje Ivana Lánová.
Podobným fenoménem jako sociální sítě jsou o nákupy v e-shopech. „Prodej se přesouvá z tradičních lékáren do pohodlí domova. Za poslední rok prodeje dětské kosmetiky narostly právě prostřednictvím e-commerce a poslední tři měsíce tento trend ještě posílily,“ podotýká Zdeňka Hráčková a Daniela Vondráčková dodává: „Klienti preferují nákup v e-shopu, ale často se před ním se mnou radí v on-line poradně.“
Situace spojená s koronavirovou infekcí nepřispěla pouze k posílení on-line prodejů dětského sortimentu, ale měla pozitivní dopad i na kamenné lékárny v oblastech, odkud není daleko k sousedům za hranice. To je případ kupříkladu chrastavské lékárny. „Vzhledem k poloze lékárny v příhraniční oblasti zde bylo zvyklostí nakupovat dětskou výživu a kosmetiku v Německu, což koronavirová pandemie maminkám znemožnila. Zde tedy výjimečně můžeme mluvit o pozitivním dopadu současného stavu, který přivedl maminky zpátky do lékárny. Také předpokládáme, že i letos v letních měsících bude zájem o tento sortiment ještě vyšší,“ vysvětluje Zdeňka Močárková.
U novinek jsou očekávané nejrůznější benefity
Nabídka v kategorii dětského sortimentu je rok od roku bohatší o zbrusu nové produkty i výrobky inovované. Jak upozorňuje Daniela Vondráčková, nové výrobky zákazníci vítají a očekávají u nich benefity kupříkladu v podobě výhodného balení, pohodlného dávkování, hypoalergenního složení atd. Každopádně platí, že zatímco například u příkrmů jsou maminky spokojené, že díky novinkám je nabídka čím dál bohatší, například u kosmetiky je situace trochu odlišná. Pokud totiž dítě trpí nějakým problémem a podaří se najít přípravek, který mu vyhovuje a jeho potíže zmírňuje či vyřeší, o novinky není ze strany maminek takový zájem. „Pokud maminka objeví produkt, který vyzkouší a zjistí, že dítěti pomáhá, zůstává loajální a většinou nic dalšího nezkouší, aby se problém nevrátil,“ podotýká Marcela Kubátová.
Novinek se za poslední rok objevilo na trhu několik, některé patří k prvním svého druhu na trhu. To je příklad pomazánek značky Hamánek, které rozšiřují segment dětských příkrmů. „Jsou určeny pro děti od jednoho roku věku, mají nízký obsah soli a jsou bez lepku. Vybírat lze ze dvou chuťových variant, a to krůtí se zeleninou a zeleninové s červenou čočkou. Dětem je můžete snadno namazat na jakékoliv pečivo. Pomazánky jsou vhodné k snídani, svačině nebo k večeři,“ vyjmenovává Jana Babicová, produktová manažerka společnosti Orkla Foods Česko a Slovensko.
V segmentu mléčné výživy přišla s novinkou v podobě kojeneckého a batolecího mléka Nutrilon Profutura společnost Nutricia. „Použili jsme u něj naši nejpokročilejší patentovanou recepturu s nejvyšším množstvím oligosacharidů mateřského mléka. Obsahuje také mléčný tuk, a naopak neobsahuje palmový olej,“ říká Lukáš Procházka.
O několik nových produktů se rozšířilo i kosmetické portfolio. Společnost Mark Distri na trh uvedla celou novou řadu Baby Sebamed s měsíčkem, skládající se z mycí emulze, tělového mléka, krému a krému na opruzeniny. „Díky svému složení pomáhají přípravky chránit citlivou dětskou pokožku a jsou vhodné i pro alergiky a děti trpící atopickým ekzémem,“ upozorňuje Ondřej Šereda.
Společnost Philips zase uvedla na trh novou elektrickou odsávačku mléka Avent a hned tři nové výrobky značky Dr. Brown´s má ve své nabídce firma Benepharma CZ. Jde o kojeneckou lahev s patentovaným vnitřním odvzdušňovacím systémem, jejímž jedinečným zdravotním benefitem je podle výrobce redukce koliky, dále o silikonovou savičku na bezpečný přechod dítěte na hustější pokrmy a dětský přechodový hrneček pro děti od šesti měsíců věku s průhledným silikonovým ventilem, který zabraňuje vylití obsahu při převrácení hrnečku.
Mam Comfort je název další novinky. Jde o speciálně vyvinutý dudlík pro novorozence ze 100% silikonu, který na trh uvedla společnost Mark Distri.
Prezentace se přesouvá do on-line světa
Pokud jde o prezentaci produktů, lze u dětského sortimentu spatřit kombinaci klasických forem i moderních způsobů v podobě on-line komunikace, kterou využívá stále více firem v čím dál vyšší intenzitě. „Z hlediska podpory prodeje trvá zaměření na speciální letákové pobídky pro naše pravidelné zákazníky a na prezentační akce přímo v místě prodeje. Poskytnutí vzorků a edukační působení prostřednictvím našich obchodních zástupců v terénu je doplněno on-line komunikací přes webové stránky a sociální sítě, kde postupně budujeme referenční cílové skupiny našich spokojených zákazníků,“ popisuje Miroslav Korábečný.
I další výrobci poukazují na využití on-line komunikace a zaměření na sociální sítě. „V rámci kampaní do budoucna hodláme pokračovat ve spolupráci s influencery. Dále též budeme využívat inzerci v tištěných a on-line médiích stejně jako podporu v místě prodeje,“ říká Ondřej Šereda.
Na své dvě značky, Nutrilon a Hami, měla společnost Nutricia spuštěnou v první polovině tohoto roku televizní kampaň, ale jak zdůrazňuje Lukáš Procházka, stále více firma také investuje do on-line propagace: „Kromě různých videoformátů a bannerových kampaní spolupracujeme s influencery a jsme velmi aktivní na sociálních sítích. Nedílnou součástí naší komunikace je i permanentní vizibilita v místě prodeje.“
Zdeňka Hráčková zase zdůrazňuje, že spotřebitelé takzvaně slyší na různé speciální akce s výhodnými baleními, slevami na celý nákup či akce typu 2 + 1 produkt zdarma. Také ona však připouští, že poslední dobou se jim osvědčuje spolupráce s mama-blogerkami, ať už formou přímé spolupráce nebo prostřednictvím kampaní v různých digitálních médiích.
Ohledně nových trendů se jasně vyjadřuje i Eva Čejková: „Vzhledem k tomu, jak nás zasáhla opatření spojená s koronavirovou karanténou, kdy se změnil trh, chování zákazníka a samozřejmě i formy prezentace a kdy se převážná část aktivit přesunula do on-line světa, je jasné, že právě on-line komunikace bude sílit i nadále.“
Na podporu svých produktů pořádají kampaně nejen výrobci, ale různé akce probíhají i přímo v lékárnách. Daniela Vondráčková uvádí, že v jejich lékárnách bývá dětský sortiment pravidelně zařazován do akčních letáků a že pořádají speciální akce například ke Dni dětí, stejně jako realizují akce, během nichž si zákazníci mohou vyzkoušet, jak výrobky chutnají, jakou mají konzistenci a podobně.
„V našich lékárnách máme celou kategorii s dětským sortimentem. Využíváme akce výrobců, ale také sami vydáváme akční letáky zaměřené na děti a maminky,“ upozorňuje Ivana Lánová.
Markéta Grulichová
marketa.grulichova@atoz.cz
VÝBĚR NOVINEK
Bayer
Bepanthen Care Mast přejmenována na Bepanthen Baby
Benepharma CZ
Dr. Brown´s kojenecká lahev s patentovaným odvzdušňovacím vnitřním ventilovým systémem, dokonale imituje kojení, omezuje deformaci savičky, pomáhá redukovat koliky a nadýmání; Dr. Brown´s Fresh First – silikonová savička na krmení, malé dírky propouštějí pouze takové množství stravy, které je dítě schopné bezpečně samo konzumovat; Dr. Brown´s Cheers 360 – přechodový hrneček o objemu 200 ml, zaoblená držátka hrnečku umožňují jeho pohodlné uchopení, silikonový ventil brání vylití tekutiny
Mark Distri
Baby Sebamed Dětská mycí emulze s měsíčkem – podle výrobce jemně čistí citlivou dětskou pokožku, nevysušuje, podporuje vyváženou hydrataci kůže, ideální na mytí podrážděné pokožky, vhodná i na mytí dětských vlásků, nulový obsah mýdla a alkalických složek, hypoalergenní; Baby Sebamed Dětské tělové mléko s měsíčkem a Baby Sebamed Dětský krém s měsíčkem 8 % – s obsahem měsíčku a dalších aktivních rostlinných látek, k péči o citlivou dětskou pokožku, zklidňuje podráždění a začervenání, díky obsahu oleje ze sladkých mandlí zklidňuje a pomáhá chránit citlivou dětskou pokožku, vhodné i pro alergiky a děti trpící atopickým ekzémem; Baby Sebamed Dětský krém na opruzeniny s měsíčkem – zklidňuje podrážděnou kůži v oblasti plenky, pomáhá předcházet opruzeninám a chránit pokožku před dráždivými vlivy exkrementů, díky výtažku z měsíčku přispívá k prevenci podráždění a napomáhá hojení poškozené kůže, vhodný i pro alergiky a děti trpící atopickým ekzémem; Mam Comfort dudlík – speciálně vyvinutý dudlík pro novorozence ze 100% silikonu, chrání před otlačeninami a má mimořádně malou ortodontickou savičku podporující přirozený sací reflex, je lehký a dítě ho snadno udrží v ústech
Melitrade
Linteo Baby – redesign celé řady vlhčeného, bavlněného a kosmetického programu, letos na podzim bude řada rozšířena o tři nové produkty
Nutricia
Pokračovací kojenecké a batolecí mléko Nutrilon Profutura – s nejvyšším množstvím oligosacharidů mateřského mléka (HMOs), obsahuje také mléčný tuk a neobsahuje palmový olej; Hami ovocné kapsičky – obaly s populárními Disney postavičkami, letos na trh uvedeny ovocné kapsičky s designem z pohádky Ledové království
Orkla Foods
Möllers Želé rybičky pro děti od tří let – s malinovou příchutí, bohaté na prospěšné omega-3 mastné kyseliny a vitamin D; Hamánek dětské pomazánky – pro děti od jednoho roku, ve dvou chuťových variantách, s nízkým obsahem soli
Philips Avent
Elektrická odsávačka mateřského mléka Philips Avent – s dokonalou rovnováhou sání a stimulace bradavek inspirovaná přirozeným způsobem, jakým děti pijí
Prodeje dětských čajů jsou celoročně vysoké
„Maminky si velmi rychle navykly na široký výběr dětských čajů, jejich prodeje jsou celoročně vysoké, pochopitelně v zimních měsících narůstá poptávka po čajích na dětskou imunitu, na kašel a nachlazení, v letním období jsou v oblibě čaje ovocné a bylinné pro běžné pití. Jejich prodej podporujeme v naší lékárně prodejními akcemi, například hodně využívaná je akce 3 + 1 čaj zdarma. V posledních letech jsme naopak zaznamenali pokles prodeje instantních granulovaných čajů, proto je již ve stálém sortimentu lékárny nenabízíme. Důvodem je nejspíš značné zvýhodňování prodejů ze strany výrobců do hypermarketů. Těm je zcela nemožné cenově konkurovat.“
PharmDr. Zdeňka Močárková, Lékárna Chrastava





