Lékárna.cz zisk z koronavirové vlny obratem investuje

Lékárna.cz v prvním pololetí letošního roku rostla 2,5krát rychleji než loni. Důvodem je nejen jarní nákupní horečka spojená s covid-19, ale dobře nastartovaný rok a udržení tempa růstu. Stále tak potvrzuje svoji pozici mezi TOP 3 lékárnami na českém internetovém trhu s volně prodejnými léčivými přípravky, doplňky stravy a dermokosmetikou.

Čisté výnosy Lékárna.cz za letošní první pololetí překračují ty loňské o 51 %. „Covid-19 nám sice přivedl několikanásobně víc nových zákazníků a obratu, ale byla to jen dvouměsíční epizoda, ve zbytku pololetí jsme si obrat museli odpracovat. To, že jsme navázali na výborná růstová čísla z počátku roku a každý měsíc rosteme dál, to je dobrý signál, že jsme příležitost covid-19 nepromarnili. Vlastně je to jednoduché: co jsme na jarní koronové vlně vydělali, to obratem vracíme zákazníkům – optimalizujeme procesy v logistice, zvyšujeme její kapacitu, rozšiřujeme skladový prostor, měníme standardy komunikace se zákazníky a vůbec péči o ně. Letos budeme investovat více než šest milionů korun, asi 4krát víc, než jsme původně před koronou plánovali,“ shrnuje Karel Klodner, výkonný ředitel Lékárna.cz. Doplňuje, že Lékárna.cz roste 2,5krát rychleji, než původně pro letošek plánovala, a miliardový obrat na konci roku už považuje skoro za jistý. Přesto podle jeho názoru teprve vývoj ve 3. čtvrtletí 2020 potvrdí nové trendy v chování zákazníků. „Namluvilo se toho hodně o tom, jak se všichni vrhli na nakupování po internetu, ale teprve třetí čtvrtletí dá jasnou odpověď, jestli to byla z nouze ctnost, nebo je tu nějaký nový trend,“ dodává K. Klodner.

Loni rostla Lékárna.cz meziročně rychleji než česká e-commerce (39% meziroční růst oproti 14,8% průměrnému růstu v české e-commerce dle APEK).

Prioritně teď Lékárna.cz podpořila i odborné poradenství a nabídla zákazníkům chat s lékárníky, kteří radí s výběrem produktů nebo jejich interakcí. „Omezení pohybu prolomilo dlouholeté bariéry a zájem radit se s lékárníkem po internetu den ode dne rostl. Rozšířili jsme proto v květnu poradenský tým a kromě odpovědí do e-mailu provozujeme i odbornou poradnu na chatu jak v Čechách, tak na Slovensku. Cílem lékárníků v poradně primárně není doporučovat produkty, ale poradit a pomoci při jejich výběru, připomenout režimová opatření, nabídnout pacientům víc, než dostanou v kamenné lékárně s frontou za zády,“ říká K. Klodner.

Podle majitele Lékárna.cz PharmDr. Vladimíra Finsterleho kamenné a on-line lékárny zůstávají propojenými nádobami. „Největší příležitost tohoto roku vidím v akceleraci rozvoje telemedicíny a služeb, které může pacient v českém zdravotnictví užívat na dálku. V tomto směru se zatím mnoho nestalo, ale české zdravotnictví má teď šanci posunout se rychle o deset až patnáct let dopředu na úroveň jiných evropských zemí a dát lidem kromě osvědčených osobních kontaktů s lékaři a lékárníky i moderní možnosti. Z počítačů a mobilů jsou dostupné potraviny, elektronika, kultura i bankovní služby, a jak se ukázalo, jde to i v péči o zdraví. Protože jsem profesí i srdcem lékárník a zastánce moderních technologií, chci poskytnout pacientům další důvěryhodnou možnost péče: aby si lidé mohli vybrat, kdy za odborníkem půjdou osobně a kdy stačí dálkový kontakt. Že to letos na jaře fungovalo, to vidím jako výzvu posunout se do 21. století i v lékárenství,“ dodává V. Finsterle.

 

Prodejní hity jara 2020: dezinfekce a antibakteriální gely

Nečekanými hvězdami prodejů na Lékárna.cz v prvním pololetí letošního roku byly antibakteriální gely a dezinfekce, kterých prodala 7krát víc než loni. Čtyřnásobně oproti loňsku vzrostly i prodeje doplňků stravy na podporu imunity a zdvojnásobil se zájem o zdravotnické prostředky. Zájem o volně prodejné léky vzrostl meziročně 1,5krát. Naproti tomu se letošními pololetními prodejními propadáky staly opalovací přípravky, zejména kvůli omezení pohybu a nošení roušek.

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail