
Bez cestovní lékárničky odjíždí na dovolenou málokterý našinec. Ohledně jejího vybavení si většina lidí nechává poradit od lékárníků. Každopádně ale platí, že pokud má někdo vyzkoušený přípravek, který se mu v minulosti osvědčil, zůstává mu věrný. A zároveň také platí, že při nákupu je pro spotřebitele prioritou účinnost a spolehlivost produktů, zatímco jejich cena se tolik neřeší.
Přinášíme vám článek z časopisu Pharma Profit 35/2020. Je to ochutnávka originálního obsahu, který najdete každé dva měsíce v tištěném vydání. Nechodí vám časopis? Registrujte se k odběru, abyste nezmeškali ani jedno vydání. Zasílání je pro majitele a vedoucí lékáren zdarma.
Řada produktů, jimiž si lidé vybavují své cestovní lékárničky, se prodává celoročně. Přesto jejich prodeje v určitém období rostou. Příkladem jsou přípravky na zažívací a střevní potíže, ale i náplasti a obvazový materiál. „Zájem o přípravky na zažívací a střevní potíže pozoruji během celého roku téměř konstantní. Výjimku zcela jistě tvoří období vánočních svátků, kdy zaznamenáváme nárůst nákupů v této kategorii jak z preventivních důvodů, tak při řešení akutních problémů zejména z častých dietních chyb. Druhou výjimkou jsou právě nákupy před letní sezonou do cestovních lékárniček,“ říká Mgr. Petr Mašát, marketingový ředitel řetězce Lékáren IPC.
Stěžejní je předchozí zkušenost
Zkušenosti lékárníků s požadavky zákazníků, kteří před dovolenou nakupují přípravky na střevní a zažívací problémy, by se daly stručně shrnout takto: hlavně aby to bylo účinné, zabralo to rychle a bylo toho raději víc do zásoby. Farmaceuti také připouštějí, že lidé si při výběru jmenovaných produktů od nich obyčejně nechávají poradit. „Klientům jde především o široké spektrum účinků a možnost užití v rámci celé rodiny. Nebojí se zásobit se větším balením, které mnohdy vychází výhodněji. Ze své zkušenosti usuzuji, že klienti velmi dají na odbornou radu,“ popisuje PharmDr. Eliška Vencovská z Magistra Lékárny U Polikliniky v pražských Modřanech.
Totožné zkušenosti má i Petr Mašát: „Charakteristika zažívacích a střevních obtíží natolik ovlivňuje komfort pacienta, že je zpravidla k radám expedienta velmi vstřícný a vkládá vyřešení problému do jeho rukou. Téměř se nestává, že by na lékárníkovy rady k medikaci a režimovým opatřením nebral zřetel.“
Jeho slova potvrzuje Michaela Baštová, senior brand manager společnost Walmark: „Doporučení lékařů, lékárníků a též přátel či rodiny se dlouhodobě drží na horních příčkách kritérií, podle nichž se spotřebitel rozhoduje. Ruku v ruce jde samozřejmě též pozitivní osobní zkušenost s produkty. Spotřebitelé také berou zodpovědnost více do svých rukou a rozhodují se podle složení. Přijatelná cena a znalost produktu z reklamy či jiných promočních akcí je rovněž významným nástrojem k rozhodnutí o koupi.“
Také ředitel EUC Lékáren PharmDr. Tomáš Lukš potvrzuje, že lidé si ohledně výběru přípravků na střevní a zažívací potíže nechávají v lékárně poradit, a připojuje i další zkušenosti: „Cena u těchto přípravků není důležitá, stěžejní je okamžitá úleva. A pokud má zákazník nějaký produkt vyzkoušený, nemění ho.“
Podobně se vyjadřují také další farmaceuti. „Pokud se klientům některý přípravek po dlouhém hledání již osvědčil, preferují ho. Na druhou stranu v rámci tohoto sortimentu nepozoruji, že by se obávali vyzkoušet i nové produkty,“ upozorňuje Eliška Vencovská a Petr Mašát připojuje: „Cena hraje u zmiňovaného sortimentu jistě také důležitou roli, více však v případě takzvaných preventivních nákupů než u expedic s akutními stavy, kdy pacienti velmi často sahají i ke kombinacím přípravků pro větší účinek léčby.“ Navíc zdůrazňuje, že zákazníci jsou značně konzervativní: „Pokud mají s nějakým přípravkem pozitivní zkušenosti z předchozího období, nejsou ochotni koupit jiný a trvají právě na tom, s nímž mají kladnou zkušenost.“
O předchozí zkušenosti coby zásadním kritériu výběru se zmiňuje také Ing. Jana Herotová, product manager společnosti PharmaSwiss Czech Republic: „Zajímavostí českého trhu je nejčastěji prodávaný přípravek Endiaron. Je to skutečně české specifikum, protože nikde jinde na světě není přípravek s kloroxinem na průjem prodávaný. Je to zajímavé tím spíš, že tento přípravek podle jeho SPC působí maximálně na jedno procento původců průjmů v ČR, a přitom má hodnotový podíl na trhu okolo 30 procent. Tato skutečnost potvrzuje, že nejdůležitějším kritériem výběru je předchozí zkušenost.“
Probiotika coby tradiční položka v lékárničce
Nejen lékárníci poukazují na to, že pro spotřebitele je u uvedených přípravků klíčová účinnost a rychlost, s jakou zaberou. „Na základě průzkumu, který jsme realizovali na začátku letošního roku, víme, že pro české pacienty je u přípravků proti průjmu nejdůležitější rychlost účinku. Zároveň očekávají, že přípravek zastaví bolesti břicha a obnoví střevní mikroflóru,“ říká Jana Herotová.
Také Zuzana Hlochová, shopper activation manager CZ&SK společnosti Johnson & Johnson, zdůrazňuje, že v segmentu léčivých přípravků proti průjmu je zcela zásadním kritériem výběru rychlost jejich účinku. „Výběr je pak často založen na předchozích zkušenostech, na povědomí spotřebitele o značce a na doporučení lékárníka,“ dodává.
Rychlost účinku ovšem není jediný faktor, na nějž se výrobci zaměřují. „U svých novinek kromě kvality, účinnosti a dobrého bezpečnostního profilu klademe důraz na uživatelský komfort, tedy příjemnou formu užívání, snadné a pohodlné dávkování, příchuť i praktické balení,“ vyjmenovává Ing. Tatiana Chytrová, senior brand manager consumer healthcare společnosti Ipsen Pharma.
Jak upozorňuje Michaela Baštová, v souvislosti se zažíváním a střevními problémy roste stále více povědomí o prospěšných účincích probiotik. A praxe ukazuje, že lidé si před dovolenou pořizují nejen přípravky, které pokud možno rychle vyřeší jejich případné zažívací a střevní potíže, ale právě i probiotika. Podle Elišky Vencovské jsou velmi oblíbenou součástí cestovních lékárniček. Petr Mašát ohledně probiotik zase uvádí: „Odborné rady v souvislosti s jejich doporučováním zákazníci přijímají dobře, pokud má expedient zažitý stručný, srozumitelný a efektivní komunikační rámec k této problematice.“
Klasickým tabletám roste konkurence
Trh uvedených přípravků označuje Jana Herotová za stabilní s každoročním hodnotovým růstem o 10 procent. Navíc tvrdí, že de facto byl posledních 20 až 30 let bez podstatných inovací. Každopádně sortimentní nabídka se každý rok rozšiřuje, a to i pokud jde o lékové formy. „Do popředí se pomalu dostávají jiné lékové formy než klasické tablety. Například léčivé přípravky, které se okamžitě rozpouštějí na jazyku a není třeba je zapíjet. Vhodné jsou zejména v situacích, kdy není po ruce voda, nebo u dětí, které nerady polykají tablety,“ říká Zuzana Hlochová a poukazuje na nedávnou novinku společnosti Johnson & Johnson s názvem Imodium® Rapid ve velikosti 12 tablet dispergovatelných v ústech. „Přinášejí rychlou úlevu, neovlivňují přirozenou střevní mikroflóru a svým účinkem pomáhají obnovit přirozený rytmus střev,“ vyjmenovává.
Společnost Ipsen Pharma zase uvedla na trh novinku v podobě probiotického doplňku stravy Smectaflora® Protect se speciální kombinací probiotických kvasinek Saccharomyces boulardii a bakterií Lactobacillus rhamnosus GG ve vysoké dávce. „Díky technologii bio-support® jsou mikroorganismy chráněny během výroby, po celou dobu použitelnosti i během trávicího procesu tak, aby se do střeva dostaly živé. Přípravek ve formě prášku je balený v sáčcích, má příchuť tropického ovoce a podává se pouze jednou denně. Je určen pro dospělé a děti od tří let věku,“ vysvětluje Tatiana Chytrová.
Další novinka, Tasectan Duo od společnosti PharmaSwiss CR, je na trhu již od loňského září. „Jedná se o synergickou kombinaci tanátu želatiny a tyndalizovaných probiotik. Přípravek tak má dvojí účinek – rychle vyřeší akutní průjem i jeho příznaky a zároveň šetrně obnovuje funkci střev a střevní mikroflóru. Účinkuje na všechny typy průjmu, neovlivňuje vstřebávání jiných léků a mohou ho užívat i děti už od narození,“ popisuje Jana Herotová.
Další dva nové produkty, které se hodí do cestovních lékárniček, uvedla na trh začátkem tohoto roku společnost Walmark. „Jde o dva probiotické komplexy určené pro akutní potřeby střevní mikrobioty, a to Biopron® ProEnzymes a Biopron® ProGastro. Prvně jmenovaný doplněk stravy s devíti probiotickými kmeny, prebiotiky, trávicími enzymy a zdraví prospěšnými bylinami napomáhá úlevě od břišního dyskomfortu a nadýmání. Biopron® ProGastro je probiotický komplex s karobem, který napomáhá normalizovat tvorbu žaludečních kyselin a omezit pocit pálení v horní části žaludku,“ vysvětluje Michaela Baštová.
Roste obliba hojivých náplastí
Stejně jako předchozí produkty i náplasti a obvazový materiál jsou sortiment, který se prodává celoročně a u něhož se prodeje významně zvyšují v souvislosti s letní sezonou. Jak uvádí Tomáš Lukš, o produkty na ošetření ran a obvazový materiál je každoročně zvýšený zájem už při prvních teplých dnech, kdy lidé vyrážejí do přírody. „Náplasti a také repelenty se staly důležitou součástí cestovní lékárničky každé rodiny, která bývá ve volném čase v přírodě, i výbavy dětí, které odjíždějí v létě na tábory,“ říká PharmDr. Kateřina Nesejtová, vedoucí brněnské Lékárny Pilulka.
Segment náplastí se vyznačuje nejen tím, že ho výrazně ovlivňuje sezona, ale také tím, že rok od roku stoupá obliba hydrokoloidních nebo lipidokoloidních, tedy hojivých technologií. „Kdo je vyzkouší, je mile překvapen jejich účinností, a tak se hojivé náplasti stávají součástí domácích lékárniček. Trh s hydrokoloidními náplastmi tudíž dynamicky roste. Spotřebitelé vnímají přidanou hodnotu, kterou jim tyto produkty přinášejí,“ vysvětluje Ing. Petra Buřičová, product manager společnosti Urgo Healthcare CZ.
Podobně se vyjadřují i lékárníci. „Poslední roky zaznamenáváme trend nárůstu obliby léčby ran metodou vlhkého hojení, který je vždy v létě patrnější než po zbytku roku. Zajímavé je i zvýšení popularity produktů s obsahem stříbra,“ podotýká PharmDr. Libor Číhal z břeclavské Pilulka lékárna. Také vedoucí pražské Lékárny Těšnov Mgr. Petra Nováková potvrzuje, že je znát větší zájem o takzvané vlhké hojení, tedy o gelové náplasti. „V létě je zvýšený zájem nejen o náplasti, ale také o obinadla, krycí čtverce, postřikové obvazy, jako je například Akutol, a také o tejpy,“ doplňuje.
Prvořadá je kvalita
Podle Kateřiny Nesejtové v současnosti zákazníci preferují kvalitu. „Zejména u náplastí dávají přednost osvědčeným značkám a mohou vybírat z čím dál většího množství speciálních náplastí kupříkladu na puchýře, odřeniny a podobně,“ připojuje.
V podstatě za samozřejmost spotřebitelé považují to, že náplast bude výborně držet a také půjde snadno sundat. „Zákazníky zajímá nejen to, zda náplast dobře drží, ale také například to, jestli je hypoalergenní a pro jaké konkrétní účely je určena,“ vyjmenovává Petra Nováková.
Jak uvádí Petra Buřičová, rozhodování o koupi také ovlivňuje velikost balení. „Stále populárnější jsou balení s mixem různých velikostí náplastí,“ upozorňuje a připojuje, že velkou roli při rozhodování hraje i předchozí zkušenost nebo doporučení lékárníka.
Že má odborná rada při výběru náplastí či obvazového materiálu velkou váhu, vyplývá i z vyjádření Libora Číhala: „Zákazníci se s námi radí podle konkrétní situace a zranění. Volíme pro ně ideální produkt s ohledem na jejich situaci, takže cena produktu pak sehrává roli spíše vedlejší. A novinky? Klienti je přijímají dobře, pokud jim je personál lékárny zvládne kvalitně popsat a vysvětlit jejich výhody a nevýhody.“
Eliška Vencovská na téma přijetí novinek připojuje ještě jeden postřeh: „Pokud se klientům osvědčí nějaký druh náplastí, a to pozoruji zejména u starší generace, preferují spíše tradičnější produkty na trhu.“
Pokud jde o cenu náplastí a obvazového materiálu, nebývá při koupi vyloženě prioritou, ale také nelze tvrdit, že by nehrála žádnou roli. „Někteří zákazníci cenu vůbec neřeší, u jiných je rozhodujícím faktorem,“ podotýká Petra Nováková a svůj postřeh nabízí i Eliška Vencovská: „S ohledem na to, že klienti většinou nakupují více produktů a léčiv na cesty, aby si vybavili celou lékárničku, hraje do určité míry vliv i poměr ceny a kvality.“
„V případě obinadel a obvazů volí spotřebitelé levnější produkty, u náplastí pak dražší, takže obvazy nejvíce nakupují v ceně do 50 korun za kus, náplasti pak do 99 korun za balení,“ uvádí konkrétní čísla specialistka PR a marketingu společnosti Pilulka Kateřina Schotliová.
Typicky sezonní sortiment
Jestli se o nějakém segmentu dá říct, že jde vyloženě o sezonní záležitost, jsou to repelenty. Podle Tomáše Lukše o ně začne být každoročně zájem už při prvních teplých dnech. Ačkoliv jsou také součástí cestovních lékárniček, lidé si je nepořizují až ve chvíli, kdy na dovolenou začínají balit zavazadla, což mimo jiné popisuje i Mgr. Leona Štěpková, vedoucí Alphega lékárny Medea v Hostomicích nad Bílinou: „Dovolené na repelenty mají podobný vliv jako práce na zahradě nebo sportování. Spíše než s dovolenými jejich nákup souvisí s delším pobytem v přírodě, respektive venku. Je důležité mít tyto přípravky dobře vystavené. Potřebuje je totiž každý, jen si musí vzpomenout. Myslím si, že z klíšťat mají lidé prostě strach. Repelenty pak kupují téměř všichni. Zajímavé ale je, že je tolik nepoužívají. Mají je nakoupené a nastříkají se jimi, jen když jdou přímo do lesa. Většina je nepoužije na zahradě, v parku, na louce a podobně. Když pak v lékárně řešíme následky kousnutí, říkáme s úsměvem, že doma na poličce repelent nefunguje.“
Další postřeh ohledně sezonnosti přidává Kateřina Schotliová: „Lidé díky reklamám více vnímají, že je sezona. Podle statistik nejvíce kupují repelenty v květnu, červnu a v červenci, tedy v době, kdy běží nejvíc reklam. Více než 70 procent lidí si kupuje repelenty díky tomu, že jim sezonnost připomene reklama.“ Kateřina Nesejtová zase připomíná, že prodeje repelentů stoupají v závislosti na mediální kampani o zvýšené aktivitě klíšťat.
Podle Ing. Davida Glogara, associate managera společnosti SC Johnson, jsou repelenty dlouhodobě rostoucí kategorií. Vliv na to má bezesporu skutečnost, že mezi spotřebiteli obecně stoupá povědomí o potřebě používání repelentů při pobytu v přírodě.
V souvislosti s klíšťaty poukazují lékárníci i na další tendence. „Je vidět zvýšený zájem o preventivní přípravky proti klíšťatům i pro zvířata,“ upozorňuje Tomáš Lukš a Petra Nováková doplňuje: „Kromě repelentů ve formě sprejů kupují zákazníci i repelentní tablety a náramky, pinzety na klíšťata i roztok, který pomáhá k jejich odstranění.“
Jde hlavně o účinnost
Výrobci i lékárníci jednohlasně potvrzují, že spotřebitelé se při výběru repelentů zajímají v první řadě o jejich účinnost. „Obecně platí, že spotřebitelé jsou čím dál zvídavější a zjišťují si o výrobcích maximum dostupných informací. Zvláště u přípravků, které se aplikují na pokožku. U repelentů spotřebitelé vyhledávají především informace o druhu účinné látky a její koncentraci, případně proti jakému druhu hmyzu a po jakou dobu je daný repelent účinný,“ vysvětluje David Glogar.
Své zkušenosti ohledně spotřebitelských zvyklostí připojuje také Libor Číhal: „Například rodiče se hodně zajímají o vhodnost daného repelentu pro dítě vzhledem k jeho věku, dále o složení, zda jde o produkt klasický nebo na bázi bio. V neposlední řadě zákazníky zajímá doba působení repelentu proti hmyzu.“
Další postřehy nabízí Kateřina Nesejtová, která poukazuje na to, že zákazníci se zajímají, zda konkrétní repelenty obsahují chemické či přírodní účinné látky: „Většina zákazníků stále neví, že vyšší koncentrace účinných chemických látek nezvyšuje repelentní účinek, nýbrž prodlužuje dobu působení přípravku.“ Zároveň dodává, že cena není pro zákazníky parametr, který by rozhodoval o výběru přípravku.
Také způsob aplikace a její komfort hraje u repelentů nemalou roli. „Spotřebitelé oceňují především stoprocentní spolehlivost a snadné použití. Účinnost všech našich repelentů pravidelně testuje Státní zdravotní ústav laboratorně i v terénu v záplavových oblastech lužních lesů. Ve většině testů se přípravky Predator testují také na přenašeče obávaného viru zika, horečky dengue, západonilské horečky nebo malárie, proto je můžeme doporučit jako účinnou prevenci. Predator Repelent Forte prošel náročnými zkouškami dTestu. Každý náš repelent je navíc doplněn o bezpečnostní pojistku proti náhodné manipulaci. Všechny pak fungují jak ve svislé, tak i ve vodorovné poloze,“ popisuje Ing. Iveta Čechová, produktová manažerka společnosti Vitar.
Co je vidět, se prodává samo
Je sice pravda, že pokud jde o sortiment kupovaný do cestovních lékárniček, jeho prodeje automaticky podporuje teplé počasí, aktivita klíšťat a datum v kalendáři avizující, že se blíží prázdniny a čas dovolených, ale to neznamená, že by ho výrobci a lékárníci nepodporovali různými marketingovými aktivitami. Od lékárníků prakticky unisono zaznívá, že stěžejní je vizibilita produktů v lékárně. „Samozřejmě jak to jde, využíváme akce výrobců. A v sezoně měníme vystavení uvedených produktů. Například náplasti máme přes zimu v šuplíku a na jaře je vystavíme ve stojanu. Nic speciálního nevymýšlíme, takto se to prodává samo,“ popisuje Leona Štěpková.
Také Eliška Vencovská poukazuje na to, že jako velmi efektivní se jí jeví podpora formou adekvátního vystavení. „Také je důležité, aby personál lékárny byl proškolen a zákazníkům srozumitelně předával o uvedeném sortimentu informace. A toto se snažíme kombinovat s letákovými akcemi a direct mailingem,“ připojuje.
O vystavení sezonních produktů mluví i Petr Mašát: „Jmenovaný sortiment dostává prostor v našich celokorporátních marketingových aktivitách, jako jsou POS materiály v lékárnách, aktivní vystavení na primárních a příprodejových pozicích, dále pak v on-line světě a zejména v akčním sezonním letáku za úzké spolupráce s výrobci.“
I Libor Číhal ve výčtu aktivit na podporu prodeje připomíná důležitost vhodného vystavení produktů a jejich zařazení do letáků, a navíc dodává: „Pro zákazníky také pořádáme konzultační dny, během nichž prezentujeme jmenované produkty. A právě takováto prezentace se nám jeví jako nejúčinnější.“
On-line kampaně nabírají na síle
Vizibilita, edukace, kampaně televizní a printové a hlavně on-line kampaně – to je výčet aktivit, které využívají výrobci a označují je za osvědčené. „Spotřebitelé velmi pozitivně reagují na promoční aktivity, například letákové, které realizujeme jak v obchodních řetězcích, tak ve vybraných lékárenských sítích. Velmi důležitá je také edukace spotřebitelů, aby věděli, v čem je používání repelentů přínosné,“ vyjmenovává David Glogar.
Iveta Čechová zase upozorňuje na to, že již třetím rokem se zaměřují na prezentaci svých produktů v televizním pořadu Tipy ptáka Loskutáka: „Divák může všechny nabízené produkty nejen zhlédnout, ale také získat maximální informace o jednotlivých druzích repelentů a jejich použitelnosti.“ Zároveň dodává, že situace kolem koronaviru jim trochu zkomplikovala plánované marketingové aktivity cílené na konečného zákazníka, který běžně nakupuje v lékárnách. „Jdeme ale s moderní dobou, a tak jsme větší část aktivit včas přesunuli hlavně do on-line kampaní. Nezapomínáme ani na podporu v místě prodeje například formou propagačních materiálů ve výlohách vybraných lékáren či nemocničních zařízeních,“ popisuje.
Také Zuzana Hlochová uvádí, že na vzniklou koronavirovou infekci museli reagovat a již připravenou kampaň přepracovat na lokální a personalizovaný koncept.
Pokud jde o on-line aktivity, využívá je i společnost Urgo Healthcare CZ. „V době masivní digitalizace hodně využíváme různé on-line kanály a média. Například aktualizujeme webovou stránku www.urgo.cz, jejíž součástí je i blog, kde se uživatelé dozvědí informace a zajímavosti o našich produktech. Na sociálních sítích jsme aktivní na Facebooku a pravidelně přispíváme i do tištěných časopisů. Také se ovšem snažíme edukovat lékárníky a spotřebitele, aby se o našich náplastech dozvěděli více informací, mohli si je vyzkoušet, a sami si tak na vlastní kůži ověřit jejich kvalitu a účinnost,“ nastiňuje Petra Buřičová.
V polovině června spustila televizní kampaň na Biopron® Forte, probiotický komplex s probiotickou kvasinkou S. Boulardii, laktobacily a prebiotiky, společnost Walmark. „Navazujeme tak na velmi úspěšnou kampaň z minulého roku. Vzhledem k současné situaci s různými cestovatelskými omezeními jsme upravili a posílili televizní spot o komunikaci lokálních letních dobrodružství,“ říká Michaela Baštová.
Markéta Grulichová
marketa.grulichova@atoz.cz
Uživatelé preferují spolehlivé přípravky
„Pokud jde o kritéria, podle nichž se spotřebitel při výběru repelentů řídí, zásadní je spolehlivost a také doba, po kterou přípravek dokáže působit. Uživatelé preferují spolehlivý výrobek v praktickém obalu za odpovídající cenu. To naše repelenty splňují, proto jsou podle dat IMS 2019 dlouhodobě nejprodávanější na českém trhu v lékárnách. Dnes má zákazník možnost vybrat si z široké škály výrobků určených jak pro malé děti, tak pro osoby s citlivou pokožkou, z repelentů na přírodní bázi nebo repelentů s extrémní účinností určených do oblastí s výskytem nebezpečných nákaz přenosných bodnutím hmyzem. Ucelená řada Predator zahrnuje několik typů repelentů od lehkých až po ty, které obstojí při maximální zátěži například v tropech.“
Ing. Iveta Čechová, produktová manažerka, Vitar
Novinky na hojení ran jsou přijímány velmi dobře
„Díky dobře proškolenému lékárníkovi, jenž umí vhodně kombinovat jednotlivé přípravky k hojení ran a umí odhadnout, v jaké fázi hojení je dané poranění, se novinky rychle dostanou k zákazníkům, kteří je přijímají velmi dobře. Jednotliví výrobci se snaží obvykle terapeuticky zasáhnout v každé ze tří fází hojení ran.“
PharmDr. Kateřina Nesejtová, Lékárna Pilulka, Brno-Cejl
VÝBĚR NOVINEK
Bayer
Bepangel hojivý gel – moderní hydrogel na rychlejší hojení drobných poranění bez vzniku jizev
Benepharma CZ
Jamieson Probiotic complex pro ženy – doplněk stravy obsahující směs 7 mld. bakteriálních kultur, které optimalizují střevní mikroflóru a zároveň pomáhají zabezpečit optimální stav vaginální sliznice
Ipsen Pharma
Smectaflora® Protect – probiotický doplněk stravy pro dospělé a děti od 3 let věku ve formě sáčků s práškem k přímému užití, s příchutí tropického ovoce
Johnson &Johnson
Imodium® Rapid – nově ve velikosti 12 tablet dispergovatelných v ústech, neovlivňuje přirozenou střevní mikroflóru a pomáhá obnovit přirozený rytmus střev
PharmaSwiss Czech Republic
Tasectan Duo – zdravotnický prostředek, který má podle výrobce dvojí účinek – rychle řeší akutní průjem a šetrně obnovuje funkci střev
SC Johnson
OFF! Sport rychleschnoucí sprej 100 ml a OFF! Sport rozprašovač 100 ml – podle výrobce zajišťují dlouhodobou ochranu před komáry a klíšťaty, a navíc jsou účinné při vlhku a pocení; OFF! Multi insect rozprašovač 100 ml – zajišťuje účinnou ochranu před komáry a klíšťaty
Urgo Healthcare CZ
Urgo Burns Waterproof – sterilní náplasti na ošetření popálenin a povrchových ran obsahují profesionální lipidokoloidní technologii pro domácí použití, zmírňují bolest ihned po aplikaci a urychlují hojení rány díky kombinaci hydrokoloidních částic a vazelíny; nová dětská řada skládající se ze tří produktů – Urgo Tatto Animal Dětská náplast se zvířecími motivy, vhodná k ošetření povrchových ran a škrábanců, voděodolná, její transparentní podklad vypadá jako tetování; Urgo Arnica – sprej s přírodními výtažky z arniky napomáhá zmírnit následky pádů u dětí díky okamžitému chladivému účinku; Urgo Čelový teploměr pro neinvazivní, šetrné a rychlé změření teploty u dětí i dospělých, obsahuje tekuté krystaly, s praktickým plastovým obalem na uložení teploměru; URGO Optiskin Film – sterilní krytí určené k ochraně chirurgických a povrchových ran a k zakrytí zdravotnických pomůcek, voděodolný, pružný a polopropustný
Vitar
Predator Antiflu dezinfekce WHO sprej – schválený biocidní přípravek pro osobní hygienu k běžnému ošetření rukou a předmětů na ochranu proti bakteriím, plísním a virům
Walmark
Biopron ProEnzymes – doplněk stravy, originální probiotický komplex určený pro specifické potřeby v oblasti trávicího traktu, obsahuje trávicí enzymy, 9 probiotických kmenů a navíc i bylinné extrakty z fenyklu, anýzu, koriandru a máty; Biopron ProGastro – doplněk stravy s karobem, velmi potentní kombinací probiotických kmenů a s extraktem z vachty trojlisté pro normalizaci kyselosti žaludku, kombinace sedmi prověřených probiotických kefírových kmenů zároveň podporuje rovnováhu střevní mikroflóry





