Firma Orling hlásí nárůst tržeb i úspěchy v zahraničí

Rodinná firma Orling z Ústí nad Orlicí, která vyrábí přípravky s vysokým obsahem kolagenních peptidů, je v segmentu kloubní výživy činná již třicet let. Společnost s 33 zaměstnanci dosáhla v roce 2019 podle předběžných výsledků celkový obrat 80 milionů korun. Představuje to 14% meziroční nárůst.

Desetinové navýšení zaznamenal tradiční výrobce produktů s kolagenem v exportu, který se loni dostal na hranici 44 milionů korun s 55% podílem na celkových tržbách. Informoval o tom spolumajitel a obchodní ředitel firmy Ing. Petr Dušek s tím, že společnost v roce 2019 dodala na náš a zahraniční trhy přibližně 105 tun přírodních kolagenních doplňků stravy. Představuje to asi 220 tisíc různých balení výrobků pro komplexní výživu a regeneraci kloubního systému lidí a zvířat.

„Letos počítáme s dalším 2,5procentním růstem celkového obratu na 82 milionů korun. O více než dvě procenta nám v roce 2020 vzroste export, který podle plánu dosáhne 45 milionů,“ nastiňuje Petr Dušek. Firma Orling své kolagenní přípravky vyváží do Srbska, Chorvatska, Bosny a Hercegoviny, na Kypr, do Polska, Bulharska, Ruska, Litvy a Lotyšska a na Slovensko, ale také třeba do Vietnamu a nově do Německa. Významnými tuzemskými odběrateli výrobků z Ústí nad Orlicí jsou potom ViaPharma, Phoenix lékárenský velkoobchod, Pharmos, Alliance Healthcare, Henry Schein nebo Vivantis.

Společnost hlásí nárůst prodejů především v Rusku a aktuálně i na náročném německém trhu, kam začala své produkty úspěšně vyvážet v loňském roce. Nejprve česká firma exportovala kloubní výživy do zoologické zahrady v Lipsku a po takto získaných dobrých referencích projevil německý trh zájem rovněž o přípravky pro koně a psy. Do Německa v současnosti rozšiřuje firma vývoz kolagenních kloubních výživ řady Geladrink pro humánní užití.

„Nadějně se rozvíjející prodej v Německu věrně kopíruje zkušenosti z ostatních zemí. V první fázi jde o prodej kloubní výživy pro zvířata, a když lidé vidí, jak se zlepšuje jejich pohyblivost, chtějí totéž pro sebe v podobě přípravků řady Geladrink. Je to tedy účinnost našich doplňků stravy, co naše zákazníky oslovuje a proč jsou nám věrní i bez masivního a v mnoha případech žel obvyklého reklamního přehánění některých jiných výrobců,“ zdůrazňuje Petr Dušek.

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail