
V úvodu aktuálního čísla časopisu je podrobný program 12. kongresu Pharma Profit, který se měl konat 25. března 2020 v Praze, ale z důvodů rozhodnutí Bezpečnostní rady státu, jež bylo vydáno v souvislosti s koronavirovou nákazou, se jeho konání přesouvá na 10. června 2020.
V rubrice Tváří v tvář najdete rozhovor s Bc. Alenou Šindelářovou, předsedkyní loni založené České komory farmaceutických asistentů (ČKFA), v němž vysvětluje, proč byla tato samostatná profesní organizace založena a jak se rozšiřuje její členská základna. A. Šindelářová také podrobně vysvětluje, na co se chce ČKFA ve své činnosti v nejbližší době zaměřit, a jaké změny jsou potřebné ve vzdělávání a v učebních plánech škol, kde se obor farmaceutický asistent vyučuje.
O digitálním marketingu pojednává článek v rubrice Pharma fokus. Jeho autorka v něm upozorňuje na to, že představuje moderní pokladnici reklamy a že bez digitálního světa by byl dnešní marketing jen velmi úzce profilovaný a veškeré snažení marketérů by nebylo využito naplno. Zároveň popisuje, co je obsahem digitálního marketingu a jaké jsou jeho výhody a nevýhody.
V rubrice Žena ve farmacii se tentokrát představuje Kateřina Raudnitz, brand manažerka veterinární divize společnosti Bayer, která dost změnila své plány po událostech v roce 1989. Místo na vysokou školu se rozjela do Velké Británie, kde se zdokonalila v angličtině, a po návratu vrhla na marketing, který ji velmi přitahoval. Věnovala se mu v různých firmách včetně těch farmaceutických. Od roku 2016 působí ve veterinární divizi společnosti Bayer, a jak říká, v tomto oboru je ve svém živlu.
Hradecká Lékárna IPC U Grandu, o které je řeč v rubrice Lékárna při cestě, je vyhlášená bohatou nabídkou dermokosmetiky a velkým výběrem homeopatik. Věrné zákazníky si ale lékárna získává hlavně díky personálu, který jim věnuje náležitou péči a který vytváří soudržný tým, z něhož vyzařuje radost z práce.
O tom, jaký vliv mají na farmaceutickou logistiku nové legislativní úpravy, pojednává článek v rubrice Logistika. Autor v něm poukazuje nejen například na certifikaci správné distribuční praxe, ale také na opatření vyplývající z takzvané protipadělkové směrnice.
Rubrika Pharma monitor je tentokrát věnována přípravkům na alergii a přípravkům na atopický ekzém, citlivou a suchou pokožku. V článku nechybí tradiční přehled novinek, ale ani názory výrobců a lékárníků na současné trendy v této kategorii. Zároveň jsou v něm zveřejněny výsledky nového průzkumu společností Nielsen a Atoz Marketing Services, který byl realizován letos v lednu, a z něhož mimo jiné vyplývá, že nejčastějším nákupním kanálem pro sortiment přípravků na alergie, suchou, citlivou a ekzematickou pokožku jsou kamenné lékárny.
O vývoji kategorie veterinarií pojednává článek v rubrice Pharma sezona. Jak výrobci, tak lékárníci upozorňují na to, že jde o kategorii s velkým růstovým potenciálem. Zároveň poukazují na to, jak je nezbytné se zaměřit nejen na dostatečně široký výběr veterinárních přípravků, ale i na edukaci majitelů domácích mazlíčků. Součástí článku je i přehled novinek, které se na trhu objevily v posledních měsících.





