O čem si můžete přečíst v časopisu Pharma Profit 31/2019?

Nejen o akcích spojených s oslavami 50. výročí založení Farmaceutické fakulty UK v Hradci Králové je zmínka v rozhovoru s jejím děkanem profesorem PharmDr. Tomášem Šimůnkem, Ph.D., který mimo jiné také objasňuje všechny změny, jimiž fakulta v posledních letech prošla. Profesor Šimůnek obšírněji popisuje hlavně změny studia, které se výrazně biologizovalo, a vědeckou a výzkumnou činnost. A v závěru rozhovoru také poukazuje na plány týkající se dostavby nového kampusu.

Pravidelný příspěvek Státního ústavu pro kontrolu léčiv, zařazený do rubriky Pharma fokus, tentokrát pojednává o novele zákona o léčivech a sdíleném lékovém záznamu. Autorka článku mimo jiné upozorňuje na to, že prvních šest měsíců po nabytí účinnosti zákona bude probíhat takzvané přechodné období, které je určené široké veřejnosti pro představení jak samotného lékového záznamu, tak možností, jak udělit nesouhlas s nahlížením nebo jak udělit selektivní souhlas jen pro konkrétního předepisujícího lékaře.

Rubrika Žena ve farmacii tentokrát přináší příběh ředitelky společnosti GS1 Czech Republic Ing. Pavly Cihlářové, který poznamenal fakt, že vyrůstala za totality. Kvůli kádrovému profilu si nemohla splnit přání vystudovat medicínu a pracovat jako lékařka. Nakonec byla ráda, že alespoň mohla studovat nový obor na Vysoké škole ekonomické, který nikdo neznal a neměl o něj zájem. Přestože neobléká bílý plášť, ke zdravotnictví se nakonec díky své profesi a společnosti GS1 Czech Republic přece jen dostala.

Hradecká EUC Lékárna, která je představena v rubrice Lékárna při cestě, má všechny rysy typické pro lékárnu fungující ve zdravotnickém zařízení. Vyznačuje se silným výdejem léčivých přípravků na předpis stejně jako magistraliter přípravků. Kromě toho disponuje širokým výběrem a prodejem zdravotnických prostředků.

Rubrika Pharma monitor tentokrát mapuje vývoj v kategorii zdravotnických potřeb, které se v posledních letech v českých lékárnách pevně zabydlely. Vedle tradičních teploměrů v nich přibyly i různé typy tlakoměrů, glukometrů, diagnostických testů a dalších prostředků sloužících spotřebitelům k hlídání vlastního zdraví. Zájem o ně v tomto prodejním kanálu navíc dále roste stejně jako jejich nabídka, v níž se objevují i zcela nové technologie.

Článek v rubrice Pharma sezona pojednává o kategorii s názvem Imunita, která se vyznačuje tím, že mezi spotřebiteli klesá zájem o multivitaminové přípravky. Naopak roste obliba produktů na přírodní bázi a zejména u přípravků pro děti je znát, že rodiče si za ně rádi připlatí. Součástí článku jsou i exkluzivní výsledky zářijového průzkumu společností Nielsen a ATOZ Marketing Services, který mimo jiné zjišťoval, jaké přípravky na imunitu lidé preferují a kde je nejčastěji nakupují.

Součástí časopisu Pharma Profit je tentokrát i vložená tradiční příloha, v níž najdete to nejdůležitější, co zaznělo a bylo k vidění na 11. kongresu Pharma Profit, který se konal v říjnu v Olomouci.

 

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail