
V úvodu podzimního vydání časopisu s pořadovým číslem 30 je zveřejněn podrobný program 11. kongresu Pharma Profit, který se koná 8. října 2019 v Olomouci.
V tradičním rozhovoru v rámci rubriky Tváří v tvář se nový Alphega manažer Ing. Pavel Jinoch vyjadřuje k současné situaci a hlavně k plánům sdružení nezávislých Alphega lékáren. Jak upozorňuje, cílem je nejen rozšíření sdružení o další lékárny, ale také další rozvoj unikátní služeb, které Alphega lékárníci již několik let poskytují a které jim do lékáren přivádějí nové zákazníky. Pavel Jinoch zároveň nastiňuje, jakým způsobem se pracovníci centrály snaží lékárníkům zjednodušit administrativu a co pro ně chystají v oblasti marketingu.
Náměstek ministra zdravotnictví Mgr. Filip Vrubel v rubrice Pharma právo popisuje, jak by měl fungovat emergentní systém objednávání léčiv, jenž je jedním z pilířů návrhu zákona, který na konci srpna schválila vláda a který přináší sérii vzájemně provázaných opatření, jejichž cílem je zvýšit dostupnost léčiv pro pacienty v Česku. Náměstek Vrubel se v článku také zmiňuje o zkušenostech ze Slovenska, kde emergentní systém funguje již přes dva roky.
Mgr. Eva Burianová, vedoucí brněnské Chytré lékárny na České ulici, o níž je řeč v rubrice Lékárna při cestě, má naprosto jasno v tom, proč se k nim klienti vracejí. Je to jednak kvůli šíři sortimentu a jednak kvůli osobní péči, kterou zákazníkům věnují. Pokud jde o sortiment, lékárna je vyhlášená svým Botanickým koutkem, který je spojený s pravidelnou službou v podobě diagnostiky vlasů a navazujícím vlasovým poradenstvím.
V rubrice Žena ve farmacii se tentokrát představuje marketingová manažerka sítě Chytrá lékárna Mgr. Jitka Netolická, kterou do sféry marketingu nasměrovala náhoda. Od chvíle, co se jí v jejím prvním zaměstnání dostal do ruky překlad textu o marketingu, dospěla k názoru, že zrovna tento obor by ji zajímal. Další náhoda pak nahrála tomu, že šla studovat vysokou školu. Když pak jednoho dne navštívila Chytrou lékárnu, začala mít jasno v tom, kde by chtěla pracovat.
Vývoji v kategorii dermokosmetiky je věnován článek v rubrice Pharma monitor. Jeho součástí jsou i výsledky srpnového průzkumu společností Nielsen a ATOZ Marketing Services, z něhož mimo jiné vyplynulo, proč lidé nakupují pleťovou a tělovou kosmetiku v lékárnách. V článku jsou představeny i nejžhavější novinky na dermokosmetickém trhu.
Článek v rubrice Pharma sezona pojednává o dětském sortimentu. Podle výrobců i lékárníků jsou u tohoto zboží patrné vysoké nároky spotřebitelů na jeho kvalitu stejně jako zvyšující se zájem o bioprodukty. Zároveň se také ukazuje, že neméně důležité jsou obaly produktů.





