
V rozhovoru s Mgr. Michalem Hojným, vedoucím Ústavní lékárny a zároveň vedoucím Odboru centrálního nákupu v pražském Institutu klinické a experimentální medicíny, v rubrice Tváří v tvář, byla mimo jiné řeč o výsledcích aktuálního průzkumu, který se zaměřil na ověřování pravosti léčiv v nemocničních lékárnách. Mgr. Hojný dále také poukázal na to, že farmacie prožívá velký progres činností, které se v nemocničních lékárnách realizují, a vyjádřil se i k distančními výdeji Rx přípravků.
V rubrice Žena ve farmacii je tentokrát představena Ing. Marie Hinnerová, ředitelka vlastní značky Dr. Max, která svou kariéru začínala ve spotřební divizi společnosti Johnson & Johnson, v níž pak po 12 let sbírala zkušenosti na různých pozicích v marketingu a působila i v centrále firmy ve Velké Británii. Po druhé mateřské dovolené nastoupila do společnosti Lego. Když pak dostala od společnosti Penta nabídku zapojit se do projektu vlastní značky Dr. Max, nadšeně ji přijala, protože ji považovala za neodolatelnou.
Lékárnu Medea v Hostomicích nad Bílinou, o níž je řeč v rubrice Lékárna při cestě, otevřela její majitelka Mgr. Leona Štěpková na konci roku 1994. A hned od začátku se začala zaměřovat na určité kategorie – například na veterinární přípravky a zdravotní pomůcky. Tato specializace stejně jako například široký sortiment dermokosmetiky se ukázal jako dobrý krok stejně jako zařazení lékárny do sdružení nezávislých lékáren Alphega.
O tom, co vytváří důvěryhodnost léků a doplňků stravy, pojednává článek v rubrice Pharma marketing, v němž jsou představeny výsledky nového průzkumu společnosti Nielsen. Mimo jiné z něj vyplývá, že přípravek, který má budit u uživatelů důvěru, by měl být zejména klinicky testován a dalším důležitým předpokladem důvěryhodného produktu je skutečnost, že je doporučován lékaři nebo v lékárně.
Rubrika Pharma monitor je tentokrát zaměřena na kategorii ústní hygieny. Článek přináší nejen přehled novinek na trhu, ale také výsledky květnového průzkumu společností Nielsen a ATOZ Marketing Services, který mimo jiné odhalil, kde se produkty z kategorie ústní hygieny nakupují nejvíce.
O tom, jak a čím si lidé vybavují lékárničky na dovolenou, pojednává článek v rubrice Pharma sezona. Lékárníci i výrobci v něm například potvrzují, že u repelentů spotřebitelé tolik nehledí na jejich cenu, ale vyžadují vysokou účinnost.





