
Jako úspěšný označuje nejen z hlediska hospodaření loňský rok v lékárnách Dr. Max jejich generální ředitel Daniel Horák. Obrat lékáren dosáhl v roce 2018 téměř osmnácti miliard korun. To představuje meziroční růst o víc než jedenáct procent.
Zatímco v roce 2017 činily tržby lékáren Dr. Max 16,1 miliardy korun, loni to bylo 17,9 miliardy korun, což představovalo meziroční růst 11 procent oproti osmiprocentnímu růstu v předchozím období 2017/2016. Jak upozornil Ing. Daniel Horák, generální ředitel společnosti Česká lékárna holding, která lékárny provozuje, v hospodářském růstu nehrál takovou roli zvyšující se počet lékáren v řetězci, byť jich loni 16 přibylo: „Jde o výsledek absolutní orientace sítě na potřeby pacientů a ostatních klientů, profesionality lékárníků a laborantů a ochoty k inovacím. Hlavní podíl na tom, že za sebou máme další úspěšný rok, mají jednoznačně naši zaměstnanci – kvalitu jejich práce potvrzují i kontroly regulátora. Podle závěrů inspekcí Státního ústavu pro kontrolu léčiv se lékárnám Dr. Max opět podařilo zlepšit průměrnou známku a dále snížit počet pochybení.“
Také pro e-shop Dr. Max byl podle ředitele Horáka loňský rok rekordní. Internetový prodej loni vykázal obrat 612 milionů korun a počet objednávek dosáhl počtu 1,1 milionu. Platí, že naprostá většina zákazníků e-shopu, konkrétně 86 %, si objednané zboží osobně vyzvedává v některé z kamenných lékáren. Daniel Horák také poukázal na rezervační systém ze skladových zásob: „Velké zlepšení tu představuje rezervační systém v lékárnách. Jestliže mají poptávanou položku na skladě, pak doba mezi odesláním objednávky přes e-shop a jejím vychystáním v lékárně zabere jen asi čtvrthodinu.“ Rezervační systém funguje ve všech lékárnách, které jsou zároveň odběrnými místy.
Úspěšný byl v roce 2018 i klientský program Karta výhod. Zájem o něj dále povzbudilo zpřehlednění a rozšíření benefitů na všechny členy. Meziroční přírůstek byl 320 tisíc klientů, momentálně je vydáno 3,4 milionu věrnostních karet, přičemž nákup alespoň jednou za půl roku realizují dva miliony držitelů věrnostní karty.
Daniel Horák si pochvaluje i vývoj v segmentu vlastní značky: „Prodej léčiv meziročně vzrostl o víc než 60 procent, u neregistrovaných přípravků o 30 procent. Ve srovnání s ostatními výrobci má naše vlastní značka největší dynamiku – jde tu o úspěch, který nemá v kontinentální Evropě obdoby.“ Portfolio vlastní značky Dr. Max v současnosti zahrnuje přes sedm stovek produktů, v tuzemsku je v prodeji asi polovina z nich. Mezi nejprodávanější produkty vlastní značky patří minerály, probiotika, dermokosmetika a sezonní přípravky.





