
Skupina lékáren Pilulka, která působí na českém, slovenském a po loňské expanzi i na rumunském trhu, hlásí v České republice za loňský rok tržby ve výši dvou miliard korun, tedy téměř o polovinu vyšší než v roce 2017. Pokud jde o počet přijatých receptů, dosáhl loni výše 1,5 milionu.
Vlastní lékárny Pilulka loni zaznamenaly tržby ve výši 1,02 miliardy korun, lékárny franšízové pak 996 milionů. Z tiskové zprávy, kterou společnost Pilulka.cz o loňském hospodaření vydala, dále vyplývá, že tržby za zboží a léčiva vzrostly o 47 procent. K 1. lednu 2019 se také rozrostla franšízová síť – nyní je logem Pilulka u nás označeno 125 lékáren. Nárůst zaznamenal i věrnostní Pilulka klub, ve kterém bylo na konci roku 2018 registrováno 780 tisíc zákazníků, což je o 260 tisíc (49 procent) více než na konci roku 2017.
Významně rostou tržby z on-line prodeje lékárenského, ale i doplňkového sortimentu, které loni činily přes 600 milionů korun. „Sedmdesát procent našich on-line zákazníků a zákaznic jsou mladší ženy, 35 procent on-line zákazníků jsou lidé ve věku mezi 25 a 34 lety, dalších 22 procent je skupina mezi 35 až 44 lety. Bez zajímavosti však není ani sedm procent on-line zákazníků nad 65 let,” popisuje Martin Kasa, spolumajitel a zakladatel sítě Pilulka.cz.
Internetoví zákazníci lékáren Pilulka.cz platili nejčastěji na dobírku, a to ve třetině případů, tento typ platby však zaznamenává mírný pokles. Naopak stoupá četnost on-line plateb, který nyní činí 27 %. V souvislosti s využitím nových technologií Pilulka nedávno zavedla jako první e-shop v České republice službu Apple Pay v mobilní aplikaci a připravuje Google Pay.
V letošním roce připravuje Pilulka.cz vstup na dva až tři další nové trhy v Evropě. Mimo jiné vyhodnocuje možnosti také v Rakousku, Německu či Nizozemsku. „Náš dlouhodobý cíl je být významným celoevropským hráčem na trhu on-line lékárenství,“ podotýká Martin Kasa.





