
Síť Pilulka Lékáren, působících dosud v ČR a na Slovensku, vstoupila do Rumunska. Na novém trhu spustila internetovou lékárnu pod názvem Pilulka.ro. Společnost bratrů Martina a Petra Kasových se tak zařadila k českým investorům, kteří již v Rumunsku působí. V příštím roce plánuje Pilulka.cz expanzi do dalších zemí.
Rumunsko patří k nejrychleji rostoucím ekonomikám v Evropě a láká zahraniční firmy. Česko bylo podle oficiálních statistik Ministerstva zahraničních věcí ČR z roku 2017 desátým největším investorem v této zemi s celkovým objemem investic více než 1,35 miliardy Eur. „Vstup do Rumunska jsme připravovali téměř dva roky. Budeme zde spolupracovat s lokálním partnerem Ecofarmacia, který má v naší rumunské entitě třicetiprocentní podíl. Tento zkušený hráč provozuje desítky lékáren a je majetkově propojený s předním lékárenským distributorem v Rumunsku. V prvním roce chceme na trh uvést širokou paletu kvalitních služeb, které nabízíme v Čechách a na Slovensku. Možnost on-line distribuce volně prodejných léčiv se v Rumunsku otevřela teprve nedávno, přicházíme mezi prvními a máme ambici stát se jedničkou. Budeme se velmi dobře doplňovat s kamennými lékárnami stejně jako například v Česku,“ říká Martin Kasa, spolumajitel Pilulky.
Na rumunském trhu se očekává podobný boom jako v tuzemsku. Zatímco české maloobchodní tržby tvoří z 11 procent internetový obchod, v Rumunsku je to méně než 5 procent. Rumunsko bylo poslední zemí EU, kde byla teprve v létě 2017 povolena distribuce volně prodejných léčiv po internetu.
A tím Pilulka.cz s expanzními plány nekončí. „Díváme se na východ i na západ a také do zemí, kde je již povolen výdej předpisových léčiv on-line. Až toto povolení přijde do Česka, chceme mít praktické zkušenosti a hotovou infrastrukturu,“ dodává Martin Kasa. Pilulka.cz by podle něj příští rok chtěla vstoupit na dva až tři nové trhy. Mimo jiné vyhodnocuje možnosti také v Rakousku, Německu či Nizozemsku. S obratem z on-line prodejů, který by měl v roce 2018 dosáhnout okolo 700 milionů korun, a s celkovým obratem kolem dvou miliard (včetně franšíz) se společnost během pěti let existence posunula mezi přední hráče v regionu. „Naším dlouhodobým cílem je být respektovaným celoevropským hráčem na trhu zejména on-line lékárenství,“ uzavírá Martin Kasa.





