Z českých fakultních nemocnic si v on-line komunikaci nejlépe vede Fakultní nemocnice Brno a z ostatních nemocnic Nemocnice Český Těšín. Vyplývá to z výsledků třináctého ročníku soutěže o nejlepší českou nemocnici, kterou pořádá HealthCare Institute. Kategorie Nejlepší on-line komunikace nemocnic se v rámci soutěže uskutečnila vůbec poprvé a vznikla ve spolupráci se společností AMI Digital, která se specializuje na digitální komunikaci, a s největší českou PR agenturou AMI Communications. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo 27. 11. 2018 v pražském hotelu Clarion.
Komise složená z on-line specialistů AMI Digital, expertů z HealthCare Institute a novinářů se zaměřením na zdravotnictví hodnotila, jak informačně kvalitní a uživatelsky přívětivé jsou internetové stránky jednotlivých nemocnic. Roli hrála i technická úroveň webových stránek a schopnost přizpůsobit se různým zařízením. Mezi fakultními nemocnicemi zvítězily stránky Fakultní nemocnice Brno. Byly oceněny zejména z hlediska pravidelných aktualizací, propojení se sociálními sítěmi a zpracování dle pravidel GDPR. Na druhé a třetí pozici se pak v sekci fakultních nemocnic umístily internetové stránky Fakultní nemocnice Ostrava a stránky Ústřední vojenské nemocnice v pražských Střešovicích.
„Když dnes pacient potřebuje informaci o dané nemocnici, její webové stránky jsou to první, kam se podívá. Pro partnerství kategorie Nejlepší online komunikace nemocnic jsme se rozhodli nejen proto, že jsme komunikační agentura, která má vlastní digitální divizi, ale také dlouhodobé zkušenosti s komunikací ve zdravotnictví,“ říká PhDr. Marek Stránský, Ph.D., Managing Partner AMI Communications, která se podílela na vyhlášení dané kategorie.
Mezi ostatními nemocnicemi triumfovala Nemocnice Český Těšín, jejíž internetové stránky dle komise vynikají mimo jiné velmi dobrým ovládáním na mobilních zařízeních a kvalitní optimalizací pro internetové vyhledavače. Web splňuje i veškeré požadavky z pohledu nařízení GDPR. Těsně na druhém místě skončil Institut klinické a experimentální medicíny (IKEM), třetí příčku pak obsadilo První privátní chirurgické centrum.
Soutěž také ukázala, kde mají nemocniční weby rezervy. „Zpravidla jde o chyby v optimalizaci stránek pro hendikepované a někdy také nedostatky v mobilním zobrazení,“ vypočítává zakladatel HealthCare Institute Daniel Vavřina, v čem by se weby nemocnic měly zlepšit, a dodává: „Věříme, že zavedení nové kategorie nastaví jakousi oborovou laťku, podle které se začnou v budoucnu chovat i další nemocnice.“
Vítězové z řad fakultních a ostatních nemocnic převzali na slavnostním vyhlášení výsledků v pražském hotelu Clarion od partnera kategorie, společnosti AMI Communications, poukaz na mediální trénink pro dvě osoby nebo praktické školení on-line komunikace v hodnotě 25 tisíc korun.