V dermokosmetice se mocně uplatňují sociální sítě

V rámci prezentace svého portfolia a hlavně nových produktů z kategorie dermokosmetiky se výrobci zaměřují jak na koncového spotřebitele, tak na odborníky. O důležitosti edukace lékárenského personálu mluví například Mgr. Jana Kundrátová, training manager společnosti Laboratoire Bioderma: „Pravidelným školením získává farmaceut přehled o portfoliu zaměřený na konkrétní benefity produktů, což pak předává pacientům a klientům v lékárně. Velmi osvědčenou formou jsou také prezentace produktů v rámci promočních akcí v lékárnách. Zároveň je klíčové i doporučení lékaře. A také se nám osvědčily semináře konané přímo pro koncové klienty. Prostřednictvím Facebooku a Instagramu věnujeme velkou pozornost i on-line sféře. Vytvořili jsme i portál s názvem Pravda o atopii, kde se náš klient dozví všechny potřebné informace o atopii, získá doporučení a tipy od odborníků anebo se s námi může osobně potkat na některém z veřejných seminářů zaměřených na tuto problematiku.“ Také Ing. Tereza Kvášová, marketing manager uvedené společnosti, vyzdvihuje důležitost aktivit přímo v lékárnách a na sociálních sítích. „Jsme aktivní na Facebooku a Instagramu, kde spotřebitelům nabízíme podporu a pomoc při výběru vhodných produktů. Před létem byly spuštěny také nové webové stránky Topicrem,“ říká.

Ještě podrobněji rozebírá osvědčené formy prezentace a vliv sociálních sítí PR & marketing director společnosti La Biorganica Mgr. Andrea Vaníčková, která jako skvělý nástroj pro účely udržení stávajících a získání potenciálních klientů označuje dobře vedený a proklientský on-line marketing. „U nás se velmi osvědčily sociální sítě, zejména pak Facebook a Instagram. Obrovský nárůst sledovanosti za poslední rok, a to i ve srovnání s Facebookem, jsme zaznamenali u Instagramu, jehož nové nástroje umožňují nejen budování povědomí o značkách a o prodejních místech, ale umožňují také nabídnout spotřebitelům velmi atraktivní obsahový marketing a podobně. Osobně se domnívám, že obě tyto platformy jsou velmi dobře využitelné právě pro lékárny, a v tomto ohledu připravujeme projekt velké podpory právě pro ně a pro obchody, které spolupracují s naším projektem biOrganica a zařazují do prodeje kvalitní přírodní značky,“ popisuje.

Každopádně platí, že výrobci používají řadu forem prezentace samozřejmě včetně klasické reklamy. Jak například uvádí Marcela Kubátová, marketingová ředitelka společnosti Melitrade, při uvedení kosmetické řady Onclé využívají reklamu televizní i tištěnou, POS materiály, vzorky aj. „Při uvedení novinky na trh se snažíme o vyvážený marketingový mix, tedy o reklamu v masmédiích spojenou se silnou vizibilitou přímo v místě prodeje, o spolupráci s odborníky, odbornými tituly a PR aktivity,“ vyjmenovává za značku Eucerin Helena Pecková Vorlíčková, která zároveň doplňuje, že nejbližší kampaň spojená s touto značkou je čeká tento podzim, přičemž půjde o jednu z letošních nejvýraznějších aktivit společnosti Beiersdorf.

Markéta Grulichová

marketa.grulichova@atoz.cz

Článek o rozvoji kategorii dermokosmetiky v lékárnách najdete v časopisu Pharma Profit 24/2018.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail