V rozhovoru v rámci rubriky Tváří v tvář PharmDr. Ivana Lánová, vedoucí lékárny Benu v Mladé Boleslavi a zároveň lektorka lékáren Benu, vysvětluje, proč považuje za důležité, aby v tuzemských lékárnách byly jednotné doplatky na léky. Také popisuje, co jí vadí na škatulkování lékárníků podle toho, v jaké lékárně pracují. Vzhledem ke své pedagogické činnosti se mimo jiné vyjadřuje i k systému vzdělávání farmaceutických asistentů.
Rubrika Pharma fokus přináší další pokračování seriálu o category managementu, který je tentokrát věnovaný spotřebitelům a zákazníkům a znalosti jejich chování, jež je pro řízení kategorií stěžejní. Autor článku mimo jiné uvádí, že rozumět spotřebitelům a uspokojovat jejich poptávku je důležité proto, aby si obchodník udržel jejich dlouhodobou loajalitu a profitabilitu.
Fajn lékárna v Kralupech nad Vltavou, o níž je řeč v rubrice Lékárna při cestě, se může pochlubit více než třicetiletou historií, ale také nedávno zrekonstruovanou oficínou, jejíž prostornost umožňuje mít nebývale široký sortiment. Kromě něj je lékárna také vyhlášená rozsáhlou magistraliter přípravou a stále bohatší nabídkou služeb.
V rubrice Pharma monitor jsme se opět po roce zaměřili na kategorii ústní hygieny, o kterou je v lékárnách čím dál větší zájem. Přestože roste počet lidí, kteří si tam chodí kupovat pomůcky na čištění mezizubních prostor, ústní vody či medicinální zubní pasty, i nadále mají Češi v dentální hygieně značné rezervy, což mimo jiné ukázala odborně konzultační kampaň Dr. Max. Proběhla během letošního prvního čtvrtletí a s jejími výsledky je možné se seznámit v rámci rubriky Pharma projekty.
Tomu, jaké jsou nákupní zvyklosti tuzemských spotřebitelů při vybavování cestovních lékárniček, se věnujeme v článku v rubrice Pharma sezona. Jak se ukázalo, u většiny produktů, které bývají součástí výbavy na dovolenou, lidé kupují osvědčené a vyzkoušené značky a přípravky, za které si obvykle neváhají připlatit. Ale například v případě náplastí nehraje při výběru značka až takovou roli.