Lékárenská síť Dr. Max vygenerovala v loňském roce obrat 16,108 miliardy korun, a meziročně tak zaznamenala přibližně osmiprocentní růst. Tržby e-shopu Dr. Max vzrostly ve stejném období o více než sto procent a obrat vlastní značky Dr. Max v Česku překročil hranici miliardy korun.
Obrat lékáren Dr. Max vzrostl, třebaže pokračuje celková stagnace trhu. Vzrostl i počet poboček sítě. Nejvýznamnější akvizicí roku 2017 bylo převzetí sítě Lékárny Hanák. Rok 2017 uzavírala síť Dr. Max v ČR se 423 lékárnami.
„Důvodů, proč se nám daří, je víc,“ sděluje generální ředitel lékáren Dr. Max Daniel Horák a dodává: „Mezi hlavní bych zařadil permanentní péči o odborný růst zaměstnanců, rozvoj klientského programu, atraktivní vlastní značku a ochotu k inovacím.“ Vzdělávacím systémem zaštítěným Akademií Dr. Max prošlo loni víc než dva a půl tisíce zdravotnických profesionálů. Díky tomu, že je systém otevřený, nadpoloviční podíl z nich tvořili zájemci mimo síť Dr. Max. V rámci odborných kampaní prošlo nejrůznějšími typy screeningů přes 100 tisíc pacientů lékáren Dr. Max.
Důraz na odborný růst farmaceutů a také poptávka na straně lékáren daly vzniknout už druhé centrální laboratoři dodávající individuálně vyrobené přípravky na recept. Nová laboratoř v Brně doplňuje svou předchůdkyni v Nučicích u Prahy. Obě dohromady představují investici kolem 50 milionů korun. Rozvoj přípravy v centrálních laboratořích se uskutečňuje bez toho, že by byla tato činnost utlumována v jednotlivých lékárnách, odkud se k pacientům dostávají asi dvě třetiny této produkce připravené v rámci sítě Dr. Max.
Důraz na prohlubování odbornosti se projevil i ve výsledcích kontrol regulátora – Státního ústavu pro kontrolu léčiv. Oproti zbytku trhu vykázaly v roce 2017 lékárny Dr. Max v porovnání s ostatními opět lepší průměrnou známku a nejnižší podíl závažných pochybení. „Považuji to za jasný doklad toho, že standard péče, kterou poskytujeme, je opravdu vysoký,“ komentuje výsledky generální ředitel Daniel Horák.
Lékárny Dr. Max jsou pro klienty atraktivní i díky kvalitnímu věrnostnímu systému. „Rozhodli jsme se na začátku roku zpřístupnit jeho výhody všem věkovým skupinám,“ říká Daniel Horáka a doplňuje: „Výsledkem je prudký nárůst zájmu. Momentálně registrujeme v našem věrnostním programu přes 2,8 milionu členů.“
Lékárny Dr. Max zaznamenaly i další nárůst zájmu o produkty vlastní značky (dnes zahrnuje už kolem sedmi set položek, v ČR se prodává asi 320). Zde obrat za rok 2017 přesáhl v Česku miliardu korun, což znamená meziroční nárůst kolem 25 % a také to, že se ve volném prodeji české sítě Dr. Max staly nejprodávanější značkou vůbec. V rámci všech tří zemí, kde se produkty vlastní značky nabízejí (mimo ČR i na Slovensku a v Polsku), činily tržby 1,85 miliardy korun. Lékárny Dr. Max se ve zvýšené míře věnují volnému prodeji, aby kompenzovaly ztráty příjmů vyvolané erozí cen a úhrad u léků na recept, které postihují celý obor už několik let.
Obrat e-shopu Dr. Max vzrostl za loňský rok opět o 100 % na více než 400 milionů Kč, a představuje nejrychleji se rozvíjející subjekt svého druhu na trhu. Na celkových tržbách za volný prodej Dr. Max se podílí asi osmi procenty.