
Hned v úvodu přinášíme podrobný program blížícího se 8. kongresu Pharma Profit, který se koná 12. dubna 2018 v Aquapalace hotelu v Praze.
V rubrice Tváří v tvář jsme si povídali s PharmDr. Vladimírem Finsterlem, MBA, majitelem společnosti Pears Health Cyber, o vnímání lékárenských e-shopů u nás i o změně nákupního chování spotřebitelů. Řeč byla také o kompletní modernizaci e-shopu Lékárna.cz, díky níž je v něm nyní nakupování jednodušší a rychlejší. V rámci modernizace začala nově fungovat on-line poradna, o jejímž provozu doktor Finsterle také mluvil. Zároveň naznačil, jaké trendy lze na lékárenském trhu v blízké i vzdálenější budoucnosti očekávat.
V rámci rubriky Pharma fokus pokračuje seriál o category managementu. Christoph Michel, nezávislý konzultant v oblasti řízení kategorií, ve spolupráci se společností Nielsen se v jeho druhém dílu zaměřil na šest komponentů, mezi něž patří strategie, obchodní proces, organizační schopnosti, informační technologie, vztahy obchodních partnerů a měření výkonu, které jsou pro využití výhod category managementu zásadní.
Další článek je věnován digitálnímu marketingu. Jeho autor upozorňuje, že v digitálních aktivitách se skrývá obrovský potenciál a že na on-line marketing nelze pohlížet jako na oblast odtrženou od ostatních marketingových aktivit, ale je nutné ho vnímat jako masivní rozšíření prostoru komunikace s potenciálním klientem, a hlavně jako nástroj k dosažení obchodních cílů. Zároveň vyzdvihuje, že digitální marketing bez strategie je plýtvání penězi.
V rubrice Lékárna při cestě je představena Pilulka lékárna v pražských Holešovicích, jež těží ze své dlouholeté tradice i ze změn, které nastaly, když do té doby nezávislá lékárna začala v roce 2015 fungovat v rámci sítě Pilulka. S její vedoucí lékárnicí přišla řeč například i na to, jak se obměnila jejich klientela a jak se v provozu projevuje skutečnost, že lékárna je situovaná u stanice tramvaje.
S nástupem jara se zvyšuje zájem chovatelů o určité segmenty veterinárních přípravků. Jak se v lékárnách v poslední době kategorie veteriny vyvíjí a jaké zkušenosti s ní lékárníci mají, jsme mapovali v rámci rubriky Pharma sezona.





