Tři čtvrtiny Čechů (74 %) mají v peněžence nějakou věrnostní kartu. Více ženy (80 %) než muži (66 %). Třetina Čechů vlastní jednu až tři. Průzkum také ukázal, že 16 % Čechů vlastní více než 10 karet. Vyplývá to z průzkum společnosti Public Data Research.
Co se týče používání věrnostních karet, tak polovina Čechů (48 %) reálně využívá za měsíc jednu až dvě kartu. Čtvrtina (27 %) tři až čtyři věrnostní karty. Pouze 4 % majitelů věrnostních karet nepoužívají žádnou z nich.
Češi mají podle v 71 % dobrý přehled, jaké jsou odměny za sbírání bodů na kartách či jejich využívání. Pouze 7 % vůbec neví, jaké tyto odměny jsou. Za nejzajímavější považují odměny za nákupy v supermarketech (53 %), pak v oblasti zdraví a krásy (14 %) a módy (11 %). Z průzkumu však také vyplývá, že 45 % majitelů karet považuje odměny za nákupy za nedostatečné.
Digitalizace přinese zvýšení používání karet
„Majitelé věrnostních karet by podle zmiňovaného průzkumu ocenili digitalizaci svých oblíbených karet. Vyjadřují se také, že by takové karty více využívali,“ doplňuje Jan Hřebabecký z Rondo.cz. Téměř 70 % lidí myslí, že po převedení karet do digitální podoby, například do mobilní aplikace, by tyto karty využívali více. Čtvrtina majitelů věrnostních karet by je ovšem více nevyužívala ani po jejich digitalizaci.
Drtivá většina Čechů je nakloněna také personalizaci nabídek, které s sebou digitalizace přináší. Na dotaz, zda by uvítali nabídku výhod na míru, která by jim přišla ve chvíli nákupu, odpovědělo 85 % kladně.